|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
například: - webový design - teamová práce - meziateliérový (popřípadě mezinárodní) projekt - kritický design - publikační design (např. série plakátů, letáků, infografiky, časopisy, katalogy - reálný projekt)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Je schopen samostatně tvořit návrhy projektů zejména z oblasti grafického designu. Předpokládá se znalost typografických pravidel a potřebných grafických softwarů. |
| Je schopen samostatně tvořit návrhy projektů zejména z oblasti grafického designu. Předpokládá se znalost typografických pravidel a potřebných grafických softwarů. |
| Výsledky učení |
|---|
| - definuje klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - popíše technologické postupy použité při zpracování úkolu - umí vysvětlit pojem kritický design - vyjmenuje etické otázky pojící se s řešením - vysvětlí typografické názvosloví a polygrafické technologie navržené pro realizaci projektu |
| - definuje klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - popíše technologické postupy použité při zpracování úkolu - umí vysvětlit pojem kritický design - vyjmenuje etické otázky pojící se s řešením - vysvětlí typografické názvosloví a polygrafické technologie navržené pro realizaci projektu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - navrhuje webovou grafiku - umí spolupracovat na realizaci s dalšími studenty - navrhuje projekty se sociálně-kritickým zaměřením - řeší komplexní úkoly z oblasti publikačního designu - dokáže vhodně zkombinovat obrazovou část s typografickou |
| - navrhuje webovou grafiku - umí spolupracovat na realizaci s dalšími studenty - navrhuje projekty se sociálně-kritickým zaměřením - řeší komplexní úkoly z oblasti publikačního designu - dokáže vhodně zkombinovat obrazovou část s typografickou |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Blažek, Filip. Typokniha. UMPRUM Praha. 2020.
-
Itkonen, Marjata (concept). Resolutions REsponsibility in graphic design. Aalto University Helsinki. 2013.
-
Krug, Steve. Webdesign. Nenuťte uživatele přemýšlet!. Computer Press Brno. 2006.
-
Poulin, Richard. Jazyk grafického designu. Slovart Praha. 2012.
|