Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
grafický design po roce 2000 a jeho inspirační zdroje
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Projekce (statická, dynamická), Analýza prezentace
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
všeobecný kulturní přehled - např. zájem o výtvarné umění, literaturu, hudbu, film divadlo atd. |
všeobecný kulturní přehled - např. zájem o výtvarné umění, literaturu, hudbu, film divadlo atd. |
Výsledky učení |
---|
- vyjmenuje tištěné i internetové zdroje, obsahující zajímavé realizace grafického designu - umí vyhledávat příspěvky z odborných konferencí věnovaných grafickému designu - dokáže definovat typické příklady klientského zadání zakázky v grafickém designu - dokáže popsat současné trendy v grafickém designu - vysvětlí vlastní názor na různé myšlenkové přístupy a využití technologií v grafickém designu |
- vyjmenuje tištěné i internetové zdroje, obsahující zajímavé realizace grafického designu - umí vyhledávat příspěvky z odborných konferencí věnovaných grafickému designu - dokáže definovat typické příklady klientského zadání zakázky v grafickém designu - dokáže popsat současné trendy v grafickém designu - vysvětlí vlastní názor na různé myšlenkové přístupy a využití technologií v grafickém designu |
- the student will list print and internet sources containing interesting graphic design implementations - the student can search for papers from professional conferences devoted to graphic design - the student can define typical examples of client briefs in graphic design - the student can describe current trends in graphic design - the student will explain his/her own opinion on different approaches to thinking and the use of technology in graphic design |
- the student will list print and internet sources containing interesting graphic design implementations - the student can search for papers from professional conferences devoted to graphic design - the student can define typical examples of client briefs in graphic design - the student can describe current trends in graphic design - the student will explain his/her own opinion on different approaches to thinking and the use of technology in graphic design |
Odborné dovednosti |
---|
umění nacházet zdroje informací o nejsoučasnějším dění v grafickém designu |
umění nacházet zdroje informací o nejsoučasnějším dění v grafickém designu |
umění nacházet souvislosti mezi historickým vývojem a současností v oboru grafický design |
umění nacházet souvislosti mezi historickým vývojem a současností v oboru grafický design |
vědomí mezioborových souvislostí mezi grafickým designem a příbuznými disciplínami |
vědomí mezioborových souvislostí mezi grafickým designem a příbuznými disciplínami |
nebojí se diskutovat o současném dění v grafickém designu |
nebojí se diskutovat o současném dění v grafickém designu |
schopnost formulovat vlastní názor na současné dění v grafickém designu |
schopnost formulovat vlastní názor na současné dění v grafickém designu |
schopnost písemně formulovat vlastní názor na současné dění v grafickém designu |
schopnost písemně formulovat vlastní názor na současné dění v grafickém designu |
the art of finding sources of information about the most contemporary developments in graphic design the art of finding connections between the historical development and the present in the field of graphic design an awareness of the interdisciplinary connections between graphic design and related disciplines are not afraid to discuss contemporary developments in graphic design the ability to formulate one's own opinion on current developments in graphic design the ability to formulate in writing one's own opinion on current developments in graphic design |
the art of finding sources of information about the most contemporary developments in graphic design the art of finding connections between the historical development and the present in the field of graphic design an awareness of the interdisciplinary connections between graphic design and related disciplines are not afraid to discuss contemporary developments in graphic design the ability to formulate one's own opinion on current developments in graphic design the ability to formulate in writing one's own opinion on current developments in graphic design |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pozorování |
Pozorování |
Analýza prezentace |
Projekce (statická, dynamická) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Projekce (statická, dynamická) |
Analýza prezentace |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Bosák Petr, Jansa Robert a kolektiv. Proto. Grafický design a současné umění. Praha: tranzit.cz, 2013. ISBN 978-80-87259-22-1.
-
Müller Jens, Wiedemann Julius. Graphic design. Vol. 2 1960?today. Köln: Taschen, 2018. ISBN 978-3-8365-7037-4.
-
Noga Pavel. Od designu k designu. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9273-0.
|