Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět zahrnuje jednotlivé části: Corporate design jako součást CI, základní pojmy CD, historické kořeny CD, vizuální typologie značek, současné trendy, design manuál, struktura a účel, použití, DM jako důležitý nástroj v aplikaci CD v praxi. Corporate design jako součást CI.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Analýza prezentace
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studium na FMK |
Studium na FMK |
-popsat historický vývoj corporate designu a osobností, které ho ovlivnili -seznámit se s jednotlivými typy corporate designu a použitím v praxi -vysvětlit základní typy vizuálních identit a logotypů -definovat základní požadavky na vznik nového vizuálního stylu -vysvětlit co je manuál jedotného vizuálního stylu a jak s ním pracovat |
-popsat historický vývoj corporate designu a osobností, které ho ovlivnili -seznámit se s jednotlivými typy corporate designu a použitím v praxi -vysvětlit základní typy vizuálních identit a logotypů -definovat základní požadavky na vznik nového vizuálního stylu -vysvětlit co je manuál jedotného vizuálního stylu a jak s ním pracovat |
-describe the historical development of corporate design and the personalities who influenced it -learn about the different types of corporate design and its application in practice -explain the basic types of visual identities and logotypes -define the basic requirements for the creation of a new visual style -explain what a visual style manual is and how to work with it |
-describe the historical development of corporate design and the personalities who influenced it -learn about the different types of corporate design and its application in practice -explain the basic types of visual identities and logotypes -define the basic requirements for the creation of a new visual style -explain what a visual style manual is and how to work with it |
Odborné dovednosti |
---|
-využívat dosažení znalosti v oblasti corporate designu (CD) -stanovit základní cíle při řešení nového řešení CD, nebo redesignu stávajícího -schopnost spolupracovat týmově na těchto projektech spolu s grafickými designéry -schopnost odborně posuzovat předložené nové řešení v oblasti CD -prosazovat v praxi nejnovější trendy v oblasti CD s využitím nových technologií |
-využívat dosažení znalosti v oblasti corporate designu (CD) -stanovit základní cíle při řešení nového řešení CD, nebo redesignu stávajícího -schopnost spolupracovat týmově na těchto projektech spolu s grafickými designéry -schopnost odborně posuzovat předložené nové řešení v oblasti CD -prosazovat v praxi nejnovější trendy v oblasti CD s využitím nových technologií |
-exploit the attainment of knowledge in the field of corporate design (CD) -establish the basic objectives when solving a new CD solution or redesigning an existing one -Ability to work as a team on these projects with graphic designers -the ability to professionally assess new CD solutions submitted -adopt the latest CD trends in practice using new technologies |
-exploit the attainment of knowledge in the field of corporate design (CD) -establish the basic objectives when solving a new CD solution or redesigning an existing one -Ability to work as a team on these projects with graphic designers -the ability to professionally assess new CD solutions submitted -adopt the latest CD trends in practice using new technologies |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student - absolvent předmětu se dokáže orientovat v problematice corporate designu a je schopen prakticky používat nabyté znalosti v praxi. Měl by dokázat jak zadávat, tak hodnotit projekty z oblasti CD. |
Student - absolvent předmětu se dokáže orientovat v problematice corporate designu a je schopen prakticky používat nabyté znalosti v praxi. Měl by dokázat jak zadávat, tak hodnotit projekty z oblasti CD. |
- objasnění historického vývoje Corporate Designu (CD) a Corporate Identity (CI) - definování jednotlivých pojmů a funkcí z oblasti CD a CI - vysvětlit klientovi co je to CD a CI a jejich význam v současné době - schopnost definovat vizuální styl (CD) a vizuální design - vysvětlit strategický význam důsledného používaní CD a CI v praxi |
- objasnění historického vývoje Corporate Designu (CD) a Corporate Identity (CI) - definování jednotlivých pojmů a funkcí z oblasti CD a CI - vysvětlit klientovi co je to CD a CI a jejich význam v současné době - schopnost definovat vizuální styl (CD) a vizuální design - vysvětlit strategický význam důsledného používaní CD a CI v praxi |
Odborné dovednosti |
---|
- využívat v praxi základní nástroje vizuální komunikace CD a CI - identifikovat základní individuální grafické prvky při tvorbě CD - popsat zásady používání manuálu vizuálního stylu v praxi - schopnost odborně i kriticky posuzovat jednotlivé prvky CD - schopnost objasnit a vysvětlovat funkci CD a CI v současné době i budoucnosti |
- využívat v praxi základní nástroje vizuální komunikace CD a CI - identifikovat základní individuální grafické prvky při tvorbě CD - popsat zásady používání manuálu vizuálního stylu v praxi - schopnost odborně i kriticky posuzovat jednotlivé prvky CD - schopnost objasnit a vysvětlovat funkci CD a CI v současné době i budoucnosti |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Analýza prezentace |
Přednášení |
Analýza prezentace |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Didaktický test |
Didaktický test |
Doporučená literatura
|
-
Total Identity. Amsterdam : BIS, 2003. ISBN 9063690207.
-
kolektiv autorů. IDENTITA SPOLEČNOSTI, publikace pro interní potřebu SPT TELECOM. Praha, 2004.
-
M. Kotyza, O. Kafka. CORPORATE IDENTITY SET. 2. vydání, Kafka Design Studio, Praha, 2006.
-
Meggs, Philip B. Meggs' history of graphic design. 4th ed. Hoboken : John Wiley, 2006. ISBN 0-471-69902-0.
-
Mollerup, Per. Marks of Excellence. London : Phaidon, 1998. ISBN 0714838381.
-
Svoboda, Václav. Corporate identity : učební text. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, 2003. ISBN 8073181061.
|