Předmět: Corporate design

» Seznam fakult » FMK » KAGD
Název předmětu Corporate design
Kód předmětu KAGD/MD7CO
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
Předmět zahrnuje jednotlivé části: Corporate design jako součást CI, základní pojmy CD, historické kořeny CD, vizuální typologie značek, současné trendy, design manuál, struktura a účel, použití, DM jako důležitý nástroj v aplikaci CD v praxi. Corporate design jako součást CI.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Analýza prezentace
  • Účast na výuce - 14 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Studium na FMK
Studium na FMK
-popsat historický vývoj corporate designu a osobností, které ho ovlivnili -seznámit se s jednotlivými typy corporate designu a použitím v praxi -vysvětlit základní typy vizuálních identit a logotypů -definovat základní požadavky na vznik nového vizuálního stylu -vysvětlit co je manuál jedotného vizuálního stylu a jak s ním pracovat
-popsat historický vývoj corporate designu a osobností, které ho ovlivnili -seznámit se s jednotlivými typy corporate designu a použitím v praxi -vysvětlit základní typy vizuálních identit a logotypů -definovat základní požadavky na vznik nového vizuálního stylu -vysvětlit co je manuál jedotného vizuálního stylu a jak s ním pracovat
-describe the historical development of corporate design and the personalities who influenced it -learn about the different types of corporate design and its application in practice -explain the basic types of visual identities and logotypes -define the basic requirements for the creation of a new visual style -explain what a visual style manual is and how to work with it
-describe the historical development of corporate design and the personalities who influenced it -learn about the different types of corporate design and its application in practice -explain the basic types of visual identities and logotypes -define the basic requirements for the creation of a new visual style -explain what a visual style manual is and how to work with it
Odborné dovednosti
-využívat dosažení znalosti v oblasti corporate designu (CD) -stanovit základní cíle při řešení nového řešení CD, nebo redesignu stávajícího -schopnost spolupracovat týmově na těchto projektech spolu s grafickými designéry -schopnost odborně posuzovat předložené nové řešení v oblasti CD -prosazovat v praxi nejnovější trendy v oblasti CD s využitím nových technologií
-využívat dosažení znalosti v oblasti corporate designu (CD) -stanovit základní cíle při řešení nového řešení CD, nebo redesignu stávajícího -schopnost spolupracovat týmově na těchto projektech spolu s grafickými designéry -schopnost odborně posuzovat předložené nové řešení v oblasti CD -prosazovat v praxi nejnovější trendy v oblasti CD s využitím nových technologií
-exploit the attainment of knowledge in the field of corporate design (CD) -establish the basic objectives when solving a new CD solution or redesigning an existing one -Ability to work as a team on these projects with graphic designers -the ability to professionally assess new CD solutions submitted -adopt the latest CD trends in practice using new technologies
-exploit the attainment of knowledge in the field of corporate design (CD) -establish the basic objectives when solving a new CD solution or redesigning an existing one -Ability to work as a team on these projects with graphic designers -the ability to professionally assess new CD solutions submitted -adopt the latest CD trends in practice using new technologies
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student - absolvent předmětu se dokáže orientovat v problematice corporate designu a je schopen prakticky používat nabyté znalosti v praxi. Měl by dokázat jak zadávat, tak hodnotit projekty z oblasti CD.
Student - absolvent předmětu se dokáže orientovat v problematice corporate designu a je schopen prakticky používat nabyté znalosti v praxi. Měl by dokázat jak zadávat, tak hodnotit projekty z oblasti CD.
- objasnění historického vývoje Corporate Designu (CD) a Corporate Identity (CI) - definování jednotlivých pojmů a funkcí z oblasti CD a CI - vysvětlit klientovi co je to CD a CI a jejich význam v současné době - schopnost definovat vizuální styl (CD) a vizuální design - vysvětlit strategický význam důsledného používaní CD a CI v praxi
- objasnění historického vývoje Corporate Designu (CD) a Corporate Identity (CI) - definování jednotlivých pojmů a funkcí z oblasti CD a CI - vysvětlit klientovi co je to CD a CI a jejich význam v současné době - schopnost definovat vizuální styl (CD) a vizuální design - vysvětlit strategický význam důsledného používaní CD a CI v praxi
Odborné dovednosti
- využívat v praxi základní nástroje vizuální komunikace CD a CI - identifikovat základní individuální grafické prvky při tvorbě CD - popsat zásady používání manuálu vizuálního stylu v praxi - schopnost odborně i kriticky posuzovat jednotlivé prvky CD - schopnost objasnit a vysvětlovat funkci CD a CI v současné době i budoucnosti
- využívat v praxi základní nástroje vizuální komunikace CD a CI - identifikovat základní individuální grafické prvky při tvorbě CD - popsat zásady používání manuálu vizuálního stylu v praxi - schopnost odborně i kriticky posuzovat jednotlivé prvky CD - schopnost objasnit a vysvětlovat funkci CD a CI v současné době i budoucnosti
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Analýza prezentace
Přednášení
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Didaktický test
Didaktický test
Doporučená literatura
  • Total Identity. Amsterdam : BIS, 2003. ISBN 9063690207.
  • kolektiv autorů. IDENTITA SPOLEČNOSTI, publikace pro interní potřebu SPT TELECOM. Praha, 2004.
  • M. Kotyza, O. Kafka. CORPORATE IDENTITY SET. 2. vydání, Kafka Design Studio, Praha, 2006.
  • Meggs, Philip B. Meggs' history of graphic design. 4th ed. Hoboken : John Wiley, 2006. ISBN 0-471-69902-0.
  • Mollerup, Per. Marks of Excellence. London : Phaidon, 1998. ISBN 0714838381.
  • Svoboda, Václav. Corporate identity : učební text. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, 2003. ISBN 8073181061.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr