|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Katalog na zadané téma - Parafráze, transformace (přetvoření díla) - Zadání v rámci meziateliliérové spolupráce - fotografie, animace a pod. - Vlastní autorské projekty z oblasti grafického designu, které formulovali v přihlášce do magisterkého studia.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní), Individuální práce studentů, Exkurze
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Schopnost rozvíjet a prohlubovat znalosti oboru, naplnit grafickými realizacemi proces individuálního, tvůrčího přístupu k tématu. Prokázat profesní způsobilost způsobem myšlení, při vnímání oborových přesahů (animace, motion design, fotografie, nové technologie a software). |
| Schopnost rozvíjet a prohlubovat znalosti oboru, naplnit grafickými realizacemi proces individuálního, tvůrčího přístupu k tématu. Prokázat profesní způsobilost způsobem myšlení, při vnímání oborových přesahů (animace, motion design, fotografie, nové technologie a software). |
| Výsledky učení |
|---|
| - definuje klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - popíše technologické postupy použité při zpracování úkolu - umí vysvětlit pojem kritický design - vyjmenuje etické otázky pojící se s řešením - vysvětlí typografické názvosloví a polygrafické technologie navržené pro realizaci projektu |
| - definuje klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - popíše technologické postupy použité při zpracování úkolu - umí vysvětlit pojem kritický design - vyjmenuje etické otázky pojící se s řešením - vysvětlí typografické názvosloví a polygrafické technologie navržené pro realizaci projektu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyhledávání informací o určité problematice na základě konkrétního požadavku |
| vyhledávání informací o určité problematice na základě konkrétního požadavku |
| generování co nejvíce nápadů na dané téma |
| generování co nejvíce nápadů na dané téma |
| schopnost kolektivně diskutovat na téma zadaného kreativního úkolu |
| schopnost kolektivně diskutovat na téma zadaného kreativního úkolu |
| schopnost kolektivní spolupráce při kreativním řešení zadaného úkolu |
| schopnost kolektivní spolupráce při kreativním řešení zadaného úkolu |
| schopnost dotáhnout projekt do realizované podoby |
| schopnost dotáhnout projekt do realizované podoby |
| search for information on a specific issue based on a specific request generating as many ideas as possible on a given topic the ability to discuss collectively on the topic of the creative assignment the ability to work collectively on a creative solution to an assignment the ability to bring a project to fruition |
| search for information on a specific issue based on a specific request generating as many ideas as possible on a given topic the ability to discuss collectively on the topic of the creative assignment the ability to work collectively on a creative solution to an assignment the ability to bring a project to fruition |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Individuální práce studentů |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Časopisy Font, Graphis, Design Digest, Pixel, Grafické noviny, knihy Typografický manuál.
-
Dějiny grafického designu a pod.
-
V knihovně FMK je dostatek literatury ke studiu v oboru grafického designu.
-
web stránky na téma grafický design.
-
Meggs, Philip,B. A HISTORY OF GRAPHIC DESIGN. 198-. ISBN 0-471-29.
-
Mollerup, Per. MARKS OF EXCELLENCE. ISBN 0-7148-38381.
-
Müller Jens, Wiedemann Julius. Graphic design. Vol. 2 1960-today. Köln: Taschen, 2018. ISBN 978-3-8365-7037-4.
-
WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 1. díl. ISBN 1-888001-08-9.
-
WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 2. díl. ISBN 1-888001-09-7.
|