Předmět: Ateliér Grafický design 5

» Seznam fakult » FMK » KAGD
Název předmětu Ateliér Grafický design 5
Kód předmětu KAGD/MD5AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dosoudilová Jana, MgA.
Obsah předmětu
Předmět je realizován jako soubor jednotlivých praktických cvičení: 3D reklamní předměty dle zadání, kompletní grafické projekty podle požadavku zadavatelů z praxe, značky, logotypy, aplikace do motion grafiky, vlastní a individuální projekty.

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní), Individuální práce studentů, Exkurze
  • Účast na výuce - 52 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Kreativní uvažování, schopnost analyzovat a definovat téma, řešit ho samostatně a ve výborné technické kvalitě.
Kreativní uvažování, schopnost analyzovat a definovat téma, řešit ho samostatně a ve výborné technické kvalitě.
Výsledky učení
samostatně interpretovat zadání a vytvářet objevná řešení popsat metody použité při zpracování úkolu nastavit cíle projektu vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením ví, co všechno zahrnuje obor grafický design zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu
samostatně interpretovat zadání a vytvářet objevná řešení popsat metody použité při zpracování úkolu nastavit cíle projektu vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením ví, co všechno zahrnuje obor grafický design zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu
Odborné dovednosti
zná základní principy vizuální komunikace popsat proces tvorby vizuálních systémů vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení realizovat návrh a prezentovat projekt zná kvalitní příklady řešení v rámci grafického designu aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor
zná základní principy vizuální komunikace popsat proces tvorby vizuálních systémů vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení realizovat návrh a prezentovat projekt zná kvalitní příklady řešení v rámci grafického designu aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Praktické procvičování
Zážitková (sebezkušenostní)
Praktické procvičování
Zážitková (sebezkušenostní)
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Exkurze
Exkurze
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • Časopisy Font, Graphis, Design Digest, Pixel, Grafické noviny, knihy Typografický manuál.
  • Dějiny grafického designu a pod.
  • V knihovně FMK je dostatek literatury ke studiu v oboru grafického designu.
  • web stránky na téma grafický design.
  • Meggs, Philip,B. A HISTORY OF GRAPHIC DESIGN. 198-. ISBN 0-471-29.
  • Mollerup, Per. MARKS OF EXCELLENCE. ISBN 0-7148-38381.
  • WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 1. díl. ISBN 1-888001-08-9.
  • WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 2. díl. ISBN 1-888001-09-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr