|
Vyučující
|
-
Dosoudilová Jana, MgA.
-
Málek Matěj, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět je realizován jako soubor jednotlivých praktických cvičení: 3D reklamní předměty dle zadání, kompletní grafické projekty podle požadavku zadavatelů z praxe, značky, logotypy, aplikace do motion grafiky, vlastní a individuální projekty.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní), Individuální práce studentů, Exkurze
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kreativní uvažování, schopnost analyzovat a definovat téma, řešit ho samostatně a ve výborné technické kvalitě. |
| Kreativní uvažování, schopnost analyzovat a definovat téma, řešit ho samostatně a ve výborné technické kvalitě. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně interpretovat zadání vymyslet metody použité při zpracování úkolu stanovit cíle projektu ví, co všechno zahrnuje obor grafický design představit využité technologie a materiály při zpracování úkolu |
| samostatně interpretovat zadání vymyslet metody použité při zpracování úkolu stanovit cíle projektu ví, co všechno zahrnuje obor grafický design představit využité technologie a materiály při zpracování úkolu |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| samostatně interpretovat zadání a vytvářet objevná řešení popsat metody použité při zpracování úkolu nastavit cíle projektu vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením ví, co všechno zahrnuje obor grafický design zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu |
| samostatně interpretovat zadání a vytvářet objevná řešení popsat metody použité při zpracování úkolu nastavit cíle projektu vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením ví, co všechno zahrnuje obor grafický design zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zná základní principy vizuální komunikace popsat proces tvorby vizuálních systémů vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení realizovat návrh a prezentovat projekt zná kvalitní příklady řešení v rámci grafického designu aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor |
| zná základní principy vizuální komunikace popsat proces tvorby vizuálních systémů vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení realizovat návrh a prezentovat projekt zná kvalitní příklady řešení v rámci grafického designu aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Exkurze |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Individuální práce studentů |
| Exkurze |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Časopisy Font, Graphis, Design Digest, Pixel, Grafické noviny, knihy Typografický manuál.
-
Dějiny grafického designu a pod.
-
V knihovně FMK je dostatek literatury ke studiu v oboru grafického designu.
-
web stránky na téma grafický design.
-
Meggs, Philip,B. A HISTORY OF GRAPHIC DESIGN. 198-. ISBN 0-471-29.
-
Mollerup, Per. MARKS OF EXCELLENCE. ISBN 0-7148-38381.
-
WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 1. díl. ISBN 1-888001-08-9.
-
WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 2. díl. ISBN 1-888001-09-7.
|