Předmět: Teorie a technologie GD 4

» Seznam fakult » FMK » KAGD
Název předmětu Teorie a technologie GD 4
Kód předmětu KAGD/MD4TT
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chorý Ondřej, M. A. Ph.D.
Obsah předmětu
Tisková produkce a produkce výroby

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování, Individuální práce studentů, Exkurze
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalosti o typografii, barvě, polygrafii, produkci a produktech
Znalosti o typografii, barvě, polygrafii, produkci a produktech
Výsledky učení
ví, co všechno zahrnuje obor grafický design zná historický vývoj definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu zná proces (postupy, přístupy, nástroje) návrhu o produktu přehled o technických a technologických možnostech v oboru vyhodnotit nejefektivnější řešení a zpracovat zadání
ví, co všechno zahrnuje obor grafický design zná historický vývoj definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu zná proces (postupy, přístupy, nástroje) návrhu o produktu přehled o technických a technologických možnostech v oboru vyhodnotit nejefektivnější řešení a zpracovat zadání
Odborné dovednosti
zná kvalitní příklady technologického řešení v rámci grafického designu navrhnout alternativy / možnosti řešení dovede vysvětlit důležité pojmy a principy technologie grafického designu dokáže rozpoznat krátkodobý trend od dlouhodobé tendence aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj názor
zná kvalitní příklady technologického řešení v rámci grafického designu navrhnout alternativy / možnosti řešení dovede vysvětlit důležité pojmy a principy technologie grafického designu dokáže rozpoznat krátkodobý trend od dlouhodobé tendence aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj názor
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Exkurze
Exkurze
Praktické procvičování
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • FASSATI, Tomáš. Gramatika praktické vizuální komunikace. Benešov, 2001. ISBN 8090314436.
  • Gavin Ambrose/Paul Harris. Formát Grafický design. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2966-1.
  • Gavin Ambrose/Paul Harris. Tisk a dokončující práce. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2968-5.
  • Kolín, J. Produkce TV spotů v reklamní agentuře.
  • Melvin L. Defleur, Sandra J. Ballová-Rokeachová. Teorie masové komunikace. Univerzita Karlova, Vydavatelství Karolinum. ISBN 80-7184-099-8.
  • Michálek, Ondřej. Magie otisku. Vutium, 2016. ISBN 978-80-7391-.
  • Starmer, Anna. Barevná Harmonie. Slovart, 2007. ISBN 978-80-7485-.
  • Stránský, V. Produkce uměleckých pořadů.
  • Tellis, G.J. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000.
  • Vysekalová, Jitka. Psychologie reklamy : nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2196-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr