Vyučující
|
-
Chorý Ondřej, M. A. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět rozvíjí schopnost navrhnout vizuální styl jako funkční systém a to v ateliérových experimentálních projektech i v zadáních s reálným klientem. Dalším okruhem témat jsou orientační systémy a navigace. Vizuální styl, vizuální identita Flexibilní vizuální styl Vizuální styl jako systém Firemní styl, značka Orientační/navigační systémy v interiéru a exteriéru Expozice, výstava Typografie a grafika aplikovaná v materiálech Grafický design v okolním prostředí, krajině, architektuře
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat získané znalosti z prvních dvou semestrů studia grafického designu |
používat získané znalosti z prvních dvou semestrů studia grafického designu |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat osvojené dovednosti z předchozích podmiňujících semestrů studia |
aplikovat osvojené dovednosti z předchozích podmiňujících semestrů studia |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
grafická značka |
grafická značka |
typografie |
typografie |
barvy v grafickém designu |
barvy v grafickém designu |
vizuální motiv a kompozice |
vizuální motiv a kompozice |
vizuální styl |
vizuální styl |
zásady návrhu orientačních systémů |
zásady návrhu orientačních systémů |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout grafickou značku |
navrhnout grafickou značku |
používat funkčně typografii |
používat funkčně typografii |
pracovat s barvami v grafickém designu |
pracovat s barvami v grafickém designu |
vytvořit nosný vizuální motiv |
vytvořit nosný vizuální motiv |
navrhnout systém vizuálního stylu |
navrhnout systém vizuálního stylu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Odborné dovednosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Lorenz, Martin. Flexible Visual Systems. Slanted Publishers, 2021. ISBN 978-3948440305.
-
Olins, Wally. Brand new: nová podoba značek. Praha: Slovart, 2016. ISBN 9788075290472.
-
Olins, Wally. Corporate identity : making business strategy visible through design. London : Thames & Hudson, 1989. ISBN 0-500-27808-3.
|