|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět rozvíjí schopnost navrhnout vizuální styl jako funkční systém a to v ateliérových experimentálních projektech i v zadáních s reálným klientem. Dalším okruhem témat jsou orientační systémy a navigace. Vizuální styl, vizuální identita Flexibilní vizuální styl Vizuální styl jako systém Firemní styl, značka Orientační/navigační systémy v interiéru a exteriéru Expozice, výstava Typografie a grafika aplikovaná v materiálech Grafický design v okolním prostředí, krajině, architektuře
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| dokáže používat získané znalosti z prvních dvou semestrů studia grafického designu ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu dokáže analyzovat problémy týkající se návrhu zní kvalitní příklady v řešení v rámci grafického i designu |
| dokáže používat získané znalosti z prvních dvou semestrů studia grafického designu ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu dokáže analyzovat problémy týkající se návrhu zní kvalitní příklady v řešení v rámci grafického i designu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat osvojené dovednosti z předchozích podmiňujících semestrů studia dovede provést výzkum dané problematiky dokáže provést rešerši v dané problematice dovede definovat cíle projektu dovede navrhnout kreativní řešení s využitím potřebného software dokáže odprezentovat výsledný návrh |
| aplikovat osvojené dovednosti z předchozích podmiňujících semestrů studia dovede provést výzkum dané problematiky dokáže provést rešerši v dané problematice dovede definovat cíle projektu dovede navrhnout kreativní řešení s využitím potřebného software dokáže odprezentovat výsledný návrh |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientuje se v problematice grafického designu orientuje se v problematice a pojmech digitálního designu umí provést rešerši na dané téma definuje klíčové pojmy v oblasti vizuální komunikace |
| orientuje se v problematice grafického designu orientuje se v problematice a pojmech digitálního designu umí provést rešerši na dané téma definuje klíčové pojmy v oblasti vizuální komunikace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout grafickou značku |
| navrhnout grafickou značku |
| používat funkčně typografii |
| používat funkčně typografii |
| pracovat s barvami v grafickém designu |
| pracovat s barvami v grafickém designu |
| vytvořit nosný vizuální motiv |
| vytvořit nosný vizuální motiv |
| navrhnout systém vizuálního stylu |
| navrhnout systém vizuálního stylu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Donald A. Norman. Design pro každý den. Praha, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
-
Ellen Lupton. Design Is Storytelling. Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum. 2017.
-
Lorenz, Martin. Flexible Visual Systems. Slanted Publishers, 2021. ISBN 978-3948440305.
-
Olins, Wally. Brand new: nová podoba značek. Praha: Slovart, 2016. ISBN 9788075290472.
-
Olins, Wally. Corporate identity : making business strategy visible through design. London : Thames & Hudson, 1989. ISBN 0-500-27808-3.
|