|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- od navigace k emoci - technologie v grafickém designu - plakát nejen jako informační platforma - Bauhaus a modernismus v grafickém designu - grafický design v hudebním i filmovém průmyslu - práce s tištěnými i elektronickými časopisy
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Všeobecný kulturní přehled. |
| Všeobecný kulturní přehled. |
| Výsledky učení |
|---|
| - vyjmenuje prostředky informační grafiky - definuje roli informační grafiky v každodenním životě - vysvětlí vlastní názor na různé myšlenkové přístupy a využití technologií v grafickém designu - popíše význam plakátu jako informační platformy i jako sběratelského artefaktu - vyjmenuje tištěné i internetové zdroje obsahující zajímavé realizace grafického designu |
| - vyjmenuje prostředky informační grafiky - definuje roli informační grafiky v každodenním životě - vysvětlí vlastní názor na různé myšlenkové přístupy a využití technologií v grafickém designu - popíše význam plakátu jako informační platformy i jako sběratelského artefaktu - vyjmenuje tištěné i internetové zdroje obsahující zajímavé realizace grafického designu |
| - the student will list the means of information graphics - the student defines the role of information graphics in everyday life - the student explains his/her own opinion on different approaches to thinking and the use of technology in graphic design - the student describes the importance of the poster as an information platform and as a collector's artefact - the student will list print and internet resources containing interesting graphic design implementations |
| - the student will list the means of information graphics - the student defines the role of information graphics in everyday life - the student explains his/her own opinion on different approaches to thinking and the use of technology in graphic design - the student describes the importance of the poster as an information platform and as a collector's artefact - the student will list print and internet resources containing interesting graphic design implementations |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - vytvoří rešerže potřebné k zahájení kreativní designérské práce - aplikuje teoretické znalosti o grafickém designu při konkrétních praktických realizacích - analyzuje možnosti využití různých technologií s ohledem na vhodnost využití pro daný úkol - umí napsat obhajobu svého myšlenkového i praktického řešení zadaného úkolu - zakázky si vybírá s vědomím zodpovědnosti grafického designéra |
| - vytvoří rešerže potřebné k zahájení kreativní designérské práce - aplikuje teoretické znalosti o grafickém designu při konkrétních praktických realizacích - analyzuje možnosti využití různých technologií s ohledem na vhodnost využití pro daný úkol - umí napsat obhajobu svého myšlenkového i praktického řešení zadaného úkolu - zakázky si vybírá s vědomím zodpovědnosti grafického designéra |
| - the student will do the research necessary to start creative design work - the student applies theoretical knowledge of graphic design in concrete practical realizations - the student analyses the possibilities of using different technologies with regard to their suitability for a given task - the student is able to write a defence of his/her ideas and practical solution to a given task - the student chooses assignments with an awareness of the responsibilities of a graphic designer |
| - the student will do the research necessary to start creative design work - the student applies theoretical knowledge of graphic design in concrete practical realizations - the student analyses the possibilities of using different technologies with regard to their suitability for a given task - the student is able to write a defence of his/her ideas and practical solution to a given task - the student chooses assignments with an awareness of the responsibilities of a graphic designer |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
|
Doporučená literatura
|
-
Noga, Pavel. Dějiny grafického designu II.. Ostrava, 2013.
-
Noga, Pavel. Dějiny grafického designu I.. Ostrava, 2012.
-
Noga Pavel. Design na cestě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. ISBN 978-80-7464-133-6.
-
Noga Pavel. Od designu k designu. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9273-0.
-
Noga, Pavel. Typoplakát. Masarykova univerzita. 2015.
-
van Nies, Irene. Dynamic Identities. BIS Publishers Amsterdam. 2014.
|