Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Co to je grafický design? Čím vším se grafičtí designéři zabývají? Jak tomu bylo v minulosti a jak dnes? Jaká je všeobecná představa a jak je tomu v profesionální praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
všeobecný kulturní přehled - např. zájem o výtvarné umění, literaturu, hudbu, film divadlo atd. |
všeobecný kulturní přehled - např. zájem o výtvarné umění, literaturu, hudbu, film divadlo atd. |
Výsledky učení |
---|
student umí vysvětlit vliv technologií na historický vývoj grafického designu student vnímá hranici mezi grafickým designem a volným uměním student chápe sociální roli grafického designu a zodpovědnost grafického designéra student umí popsat rol iinformačního designu v každodenním životě student dokáže vysvětlit pojem vizuální identita |
student umí vysvětlit vliv technologií na historický vývoj grafického designu student vnímá hranici mezi grafickým designem a volným uměním student chápe sociální roli grafického designu a zodpovědnost grafického designéra student umí popsat rol iinformačního designu v každodenním životě student dokáže vysvětlit pojem vizuální identita |
Odborné dovednosti |
---|
Student se dokáže orientovat v oboru Grafický design Student nachází souvislosti mezi historickým vývojem a současností v oboru grafický design student si je vědom mezioborových souvislostí mezi grafickým designem a příbuznými disciplínami student dokáže o grafickém designu diskutovat student dokáže své názory na grafický design prezentovat také písemně |
Student se dokáže orientovat v oboru Grafický design Student nachází souvislosti mezi historickým vývojem a současností v oboru grafický design student si je vědom mezioborových souvislostí mezi grafickým designem a příbuznými disciplínami student dokáže o grafickém designu diskutovat student dokáže své názory na grafický design prezentovat také písemně |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Demonstrace |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Noga Pavel. Design na cestě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. ISBN 978-80-7464-133-6.
|