|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Co to je grafický design? Čím vším se grafičtí designéři zabývají? Jak tomu bylo v minulosti a jak dnes? Jaká je všeobecná představa a jak je tomu v profesionální praxi.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| všeobecný kulturní přehled - např. zájem o výtvarné umění, literaturu, hudbu, film divadlo atd. |
| všeobecný kulturní přehled - např. zájem o výtvarné umění, literaturu, hudbu, film divadlo atd. |
| Výsledky učení |
|---|
| student umí vysvětlit vliv technologií na historický vývoj grafického designu student vnímá hranici mezi grafickým designem a volným uměním student chápe sociální roli grafického designu a zodpovědnost grafického designéra student umí popsat rol iinformačního designu v každodenním životě student dokáže vysvětlit pojem vizuální identita |
| student umí vysvětlit vliv technologií na historický vývoj grafického designu student vnímá hranici mezi grafickým designem a volným uměním student chápe sociální roli grafického designu a zodpovědnost grafického designéra student umí popsat rol iinformačního designu v každodenním životě student dokáže vysvětlit pojem vizuální identita |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student se dokáže orientovat v oboru Grafický design Student nachází souvislosti mezi historickým vývojem a současností v oboru grafický design student si je vědom mezioborových souvislostí mezi grafickým designem a příbuznými disciplínami student dokáže o grafickém designu diskutovat student dokáže své názory na grafický design prezentovat také písemně |
| Student se dokáže orientovat v oboru Grafický design Student nachází souvislosti mezi historickým vývojem a současností v oboru grafický design student si je vědom mezioborových souvislostí mezi grafickým designem a příbuznými disciplínami student dokáže o grafickém designu diskutovat student dokáže své názory na grafický design prezentovat také písemně |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Demonstrace |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
Anna Gerber; Anna Lutz. Influences. A Lexicon of Contemporary Graphic design. Berlin: Die Gestalten Verlag. 2006.
-
Lakshmi Bhaskaranová. Podoby moderního designu. Praha. 2007.
-
Noga Pavel. Design na cestě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. ISBN 978-80-7464-133-6.
|