|
Vyučující
|
-
Noga Pavel, prof. Mgr. A. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
Osnova předmětu: - Co všechno je vizuální komunikace - Užitečné grafické programy aneb co stojí za to si pořídit a naučit se využívat - Jak působí tvary a barvy - Figura, znak, symbol - Písmo a textové znaky a symboly v muzejním výstavnictví - Orientace ve veřejném prostoru - mapy a orientační schémata - Základy typografie - Propagační tiskoviny - plakáty, letáky - Publikace - průvodce a katalogy - Základy polygrafie - jak realizovat tištěnou publikaci - Problematika elektronického publikování - Virtuální a augmentovaná realita a její využití v muzejní a galerijní praxi - Prostředky komunikace muzeí s návštěvníky
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 60 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zájem o výtvarné umění, architekturu a design. Základní znalosti v oblasti počítačové grafiky. |
| Zájem o výtvarné umění, architekturu a design. Základní znalosti v oblasti počítačové grafiky. |
| Výsledky učení |
|---|
| - student umí vyjmenovat, co všechno je vizuální komunikace - student umí vysvětlit, jak funguje písmo a infografika ve veřejném prostoru - student dokáže popsat, na jakém principu funguje dynamická i statická vizuální identita - student vysvětlí princip čitelnosti a pochopitelnosti obrazových symbolů - student chápe rozdíly v druzích i typech písma s ohledem na jejich využití ve vizuální komunikaci |
| - student umí vyjmenovat, co všechno je vizuální komunikace - student umí vysvětlit, jak funguje písmo a infografika ve veřejném prostoru - student dokáže popsat, na jakém principu funguje dynamická i statická vizuální identita - student vysvětlí princip čitelnosti a pochopitelnosti obrazových symbolů - student chápe rozdíly v druzích i typech písma s ohledem na jejich využití ve vizuální komunikaci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - student zaujímá kritická stanoviska a formuluje teoretické koncepty pro realizaci projektů z oblasti vizuální komunikace - student dokáže analyzovat stávající vizuální identity kulturních institucí nebo akcí - student umí vytvořit zadání grafikovi pro práci na vizuální identitě instituce - student rozlišuje obrazové symboly podle čitelnosti a pochopitelnosti - student si umí vybrat písmo podle druhu nebo typu s ohledem na jejich využití ve vizuální komunikaci |
| - student zaujímá kritická stanoviska a formuluje teoretické koncepty pro realizaci projektů z oblasti vizuální komunikace - student dokáže analyzovat stávající vizuální identity kulturních institucí nebo akcí - student umí vytvořit zadání grafikovi pro práci na vizuální identitě instituce - student rozlišuje obrazové symboly podle čitelnosti a pochopitelnosti - student si umí vybrat písmo podle druhu nebo typu s ohledem na jejich využití ve vizuální komunikaci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
Beran, Vladimír&kolektiv. Aktualizovaný typografický manuál. Praha: Font, 1997.
-
Bhaskaranov., Lakshmi. Design publikací. Praha: Slovart, 2007.
-
Fassati, Tomáš. Učebnice praktické vizuální komunikace. Benešov, 2009.
-
KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době: vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha: Národní galerie, 2000.
-
Kočička, P. Blažek, F. Praktická typografie. Brno: Computer Press, 2000.
-
Pachmanová, Martina. Ex-pozice: O vystavování muzejních sbírek umění, designu a architektury. Praha: UMPRUM, 2018. ISBN 978808798951.
|