|
Vyučující
|
-
Kožušková Lívia, Mgr. art. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
1. bod a linie, perspektiva, prostor, rozšířené pochopení problematiky 2. objektové zobrazování dle výběru a podle zaměření studenta 3. výrazové prostředky kresby/malby uhlem, práce s materiálem 4. - 9. světlo a stín 5. figurální kresba podle modelu a podle živého modelu 6.-7. lidské tělo - svaly a jejich funkce, hlava a krk, trup 8.-9. lidské tělo - paže a ruka - svaly a jejich funkce, ramena trup a podbřišek 10.-11. lidské tělo - záda a hýždě - svaly a jejich funkce, nohy-chodidla 12. - 13. materiál, hmotnost, objem, barva, hmota
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 36 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - dokáže definovat a zakreslit jednoduchý i složitý objekt v prostoru a také části lidské postavy, detaily, portrét. - rozšířené pochopení principů perspektivy. - rozšířené pochopení principů prostorového zobrazování tzv. jednotlivých rovin. - dokáže přečíst a popsat prostorové roviny zobrazování, podhledové a nadhledové roviny, osy x, y, z. - je schopen kresebně charakterizovat a následně popsat složité objekty i člověka (figuru), pro začátek jeho části v prostoru, pak celek. |
| - dokáže definovat a zakreslit jednoduchý i složitý objekt v prostoru a také části lidské postavy, detaily, portrét. - rozšířené pochopení principů perspektivy. - rozšířené pochopení principů prostorového zobrazování tzv. jednotlivých rovin. - dokáže přečíst a popsat prostorové roviny zobrazování, podhledové a nadhledové roviny, osy x, y, z. - je schopen kresebně charakterizovat a následně popsat složité objekty i člověka (figuru), pro začátek jeho části v prostoru, pak celek. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - dokáže základní poznatky z kresby a z anatomie (zvíře, člověk) a prostorového zobrazování aplikovat do navazující výuky v kresbě. - dokáže do maximální možné míry proporčně a anatomicky správně zakreslit člověka, detaily a správně proporcionálně zakreslit objekt a zadefinovat prostorové vztahy zakreslených objektů. - Práca s priestorom a perspektívou, aplikácia, pochopení rovin zobrazovania. - Základné zručnosti v kresbe, práca so svetlom a tieňom, ich aplikácia v praxi, v práci s líniou a plochou. - Ověřování v praxi a procvičování. |
| - dokáže základní poznatky z kresby a z anatomie (zvíře, člověk) a prostorového zobrazování aplikovat do navazující výuky v kresbě. - dokáže do maximální možné míry proporčně a anatomicky správně zakreslit člověka, detaily a správně proporcionálně zakreslit objekt a zadefinovat prostorové vztahy zakreslených objektů. - Práca s priestorom a perspektívou, aplikácia, pochopení rovin zobrazovania. - Základné zručnosti v kresbe, práca so svetlom a tieňom, ich aplikácia v praxi, v práci s líniou a plochou. - Ověřování v praxi a procvičování. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - učí se komplěxně definovat a zakreslit vybrané objekty neživé i živé přírody a člověka. Pochopení kresby, od jednoduchého ke složitému, objekt a figura v prostoru. |
| - učí se komplěxně definovat a zakreslit vybrané objekty neživé i živé přírody a člověka. Pochopení kresby, od jednoduchého ke složitému, objekt a figura v prostoru. |
| - dokáže pochopit složité a rozšířené principy prostorového zobrazování člověka s čím souvisí osvojení si jednotlivých rovin zobrazování ve figuře i mimo ní. |
| - dokáže pochopit složité a rozšířené principy prostorového zobrazování člověka s čím souvisí osvojení si jednotlivých rovin zobrazování ve figuře i mimo ní. |
| - nabývá rozšířenou schopnost porozumět principům jednoúběžníkové a dvouúběžníkové prespektivy ve složitějších a komplexnějších souvislostech. |
| - nabývá rozšířenou schopnost porozumět principům jednoúběžníkové a dvouúběžníkové prespektivy ve složitějších a komplexnějších souvislostech. |
| - dokáže komplexně charakterizovat a popsat a následně cíleně interpretovat prostorové roviny zobrazování, podhledové a nadhledové roviny, vosy x, y, z. |
| - dokáže komplexně charakterizovat a popsat a následně cíleně interpretovat prostorové roviny zobrazování, podhledové a nadhledové roviny, vosy x, y, z. |
| - po absolvování kurzu je schopen znalosti nabyté v tématu figura člověka aplikovat do praxe v designu a navrhování. |
| - po absolvování kurzu je schopen znalosti nabyté v tématu figura člověka aplikovat do praxe v designu a navrhování. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - dokáže poznatky získané během semestru (znalosti z kresby a z anatomie, pochopení zobrazování prostoru ve figure, světlo vs. stín) aplikovat je do praxe v kresbě prostoru, objektu, člověka - figury. |
| - dokáže poznatky získané během semestru (znalosti z kresby a z anatomie, pochopení zobrazování prostoru ve figure, světlo vs. stín) aplikovat je do praxe v kresbě prostoru, objektu, člověka - figury. |
| - získá vědomost anatomicky správně zakreslit člověka i objekt a umístit ho do prostoru. 3D zobrazení. |
| - získá vědomost anatomicky správně zakreslit člověka i objekt a umístit ho do prostoru. 3D zobrazení. |
| - analýza pojmů jako linie a bod, světlo a stín a jejich pozdější rozvíjení v tvorbě. |
| - analýza pojmů jako linie a bod, světlo a stín a jejich pozdější rozvíjení v tvorbě. |
| - schopnost studenta dále úspěšně v tvorbě aplikovat nabyté znalosti o bodu, linii a stínu, kombinovat je a dále propojovat. |
| - schopnost studenta dále úspěšně v tvorbě aplikovat nabyté znalosti o bodu, linii a stínu, kombinovat je a dále propojovat. |
| - s nabytými znalostmi o neživé, živé přírodě i anatomii těla, jejich spojením tak vznikne ucelená vědomost studenta v tematice. |
| - s nabytými znalostmi o neživé, živé přírodě i anatomii těla, jejich spojením tak vznikne ucelená vědomost studenta v tematice. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
|