|
Vyučující
|
-
Noga Pavel, prof. Mgr. A. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 9. Osobnosti a tendence ve světovém grafickém designu 2000-2020 10. Odborné časopisy a informační kanály o grafickém designu 11. Současné teoretické texty o grafickém designu 12.-13. Polemika o současném grafickém designu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| všeobecný kulturní přehled - např. zájem o výtvarné umění, literaturu, hudbu, film divadlo atd. |
| všeobecný kulturní přehled - např. zájem o výtvarné umění, literaturu, hudbu, film divadlo atd. |
| Výsledky učení |
|---|
| - vyjmenuje tištěné i internetové zdroje, obsahující zajímavé realizace grafického designu - umí vyhledávat příspěvky z odborných konferencí věnovaných grafickému designu - dokáže definovat typické příklady klientského zadání zakázky v grafickém designu - dokáže popsat současné trendy v grafickém designu - vysvětlí vlastní názor na různé myšlenkové přístupy a využití technologií v grafickém designu |
| - vyjmenuje tištěné i internetové zdroje, obsahující zajímavé realizace grafického designu - umí vyhledávat příspěvky z odborných konferencí věnovaných grafickému designu - dokáže definovat typické příklady klientského zadání zakázky v grafickém designu - dokáže popsat současné trendy v grafickém designu - vysvětlí vlastní názor na různé myšlenkové přístupy a využití technologií v grafickém designu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - vytvoří rešerže potřebné k zahájení kreativní designérské práce - rozlišuje kvalitní a nekvalitní design - analyzuje možnosti využití různých technologií s ohledem na vhodnost využití pro daný úkol - umí napsat obhajobu svého myšlenkového i praktického řešení zadaného úkolu - zakázky si vybírá s vědomím zodpovědnosti grafického designéra |
| - vytvoří rešerže potřebné k zahájení kreativní designérské práce - rozlišuje kvalitní a nekvalitní design - analyzuje možnosti využití různých technologií s ohledem na vhodnost využití pro daný úkol - umí napsat obhajobu svého myšlenkového i praktického řešení zadaného úkolu - zakázky si vybírá s vědomím zodpovědnosti grafického designéra |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
časopisy, např. FONT, Designum, Slanted, Eye, PRINT Magazine, Creative Review, IdN. .
-
ARMSTRONG, Helen. Graphic Design Theory. Readings from the Field. New York: Princenton Architectural Press, 2009. ISBN 978-1-56898-772-9.
-
Bosák Petr, Jansa Robert a kolektiv. Proto. Grafický design a současné umění. Praha: tranzit.cz, 2013. ISBN 978-80-87259-22-1.
-
WIEDEMANN, Julius. The History of Graphic Design. Vol. 2, 1960-today. Cologne, 2018.
|