Předmět: Visual Communication and Visual Literacy

» Seznam fakult » FMK » KAGD
Název předmětu Visual Communication and Visual Literacy
Kód předmětu KAGD/EDVKG
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Noga Pavel, prof. Mgr. A. ArtD.
Obsah předmětu
Písemné reflexe, eseje, zprávy, poznámky, kritické rozbory vybraných témat a dílčích zadání z teorie vizuální komunikace a vizuálních studií.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Domácí příprava na výuku - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalost teorie vizuální komunikace a schopnost začlenit ji do struktury projektu dizertační práce.
Znalost teorie vizuální komunikace a schopnost začlenit ji do struktury projektu dizertační práce.
Výsledky učení
Samostatnost při realizaci studijního plánu doktorandského studia, orientuje se v oboru KV, využívá teoretické poznatky ve vhodné aplikační rovině ve své dizertační práci.
Samostatnost při realizaci studijního plánu doktorandského studia, orientuje se v oboru KV, využívá teoretické poznatky ve vhodné aplikační rovině ve své dizertační práci.
- student umí vyjmenovat, co všechno je vizuální komunikace - student umí vysvětlit, jak funguje písmo a infografika ve veřejném prostoru - student dokáže popsat, na jakém principu funguje dynamická i statická vizuální identita - student vysvětlí princip čitelnosti a pochopitelnosti obrazových symbolů - student chápe rozdíly v druzích i typech písma s ohledem na jejich využití ve vizuální komunikaci
- student umí vyjmenovat, co všechno je vizuální komunikace - student umí vysvětlit, jak funguje písmo a infografika ve veřejném prostoru - student dokáže popsat, na jakém principu funguje dynamická i statická vizuální identita - student vysvětlí princip čitelnosti a pochopitelnosti obrazových symbolů - student chápe rozdíly v druzích i typech písma s ohledem na jejich využití ve vizuální komunikaci
Odborné dovednosti
- student zaujímá kritická stanoviska a formuluje teoretické koncepty pro realizaci projektů z oblasti vizuální komunikace - student dokáže analyzovat stávající vizuální identity kulturních institucí nebo akcí - student umí vytvořit zadání grafikovi pro práci na vizuální identitě instituce - student rozlišuje obrazové symboly podle čitelnosti a pochopitelnosti - student si umí vybrat písmo podle druhu nebo typu s ohledem na jejich využití ve vizuální komunikaci
- student zaujímá kritická stanoviska a formuluje teoretické koncepty pro realizaci projektů z oblasti vizuální komunikace - student dokáže analyzovat stávající vizuální identity kulturních institucí nebo akcí - student umí vytvořit zadání grafikovi pro práci na vizuální identitě instituce - student rozlišuje obrazové symboly podle čitelnosti a pochopitelnosti - student si umí vybrat písmo podle druhu nebo typu s ohledem na jejich využití ve vizuální komunikaci
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • Bergström, Bo. Essentials of visual communication. London : Laurence King, 2008. ISBN 978-1-85669-577-0.
  • STURKEN, Marita, CARTWRIGHT, Lisa. Practices of Looking:An Introduction to Visual Culture. 2001. ISBN 0198742711.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr