Vyučující
|
-
Noga Pavel, prof. Mgr. A. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
Písemné reflexe, eseje, zprávy, poznámky, kritické rozbory vybraných témat a dílčích zadání z teorie vizuální komunikace a vizuálních studií.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost teorie vizuální komunikace a schopnost začlenit ji do struktury projektu dizertační práce. |
Znalost teorie vizuální komunikace a schopnost začlenit ji do struktury projektu dizertační práce. |
Výsledky učení |
---|
Samostatnost při realizaci studijního plánu doktorandského studia, orientuje se v oboru KV, využívá teoretické poznatky ve vhodné aplikační rovině ve své dizertační práci. |
Samostatnost při realizaci studijního plánu doktorandského studia, orientuje se v oboru KV, využívá teoretické poznatky ve vhodné aplikační rovině ve své dizertační práci. |
- student umí vyjmenovat, co všechno je vizuální komunikace - student umí vysvětlit, jak funguje písmo a infografika ve veřejném prostoru - student dokáže popsat, na jakém principu funguje dynamická i statická vizuální identita - student vysvětlí princip čitelnosti a pochopitelnosti obrazových symbolů - student chápe rozdíly v druzích i typech písma s ohledem na jejich využití ve vizuální komunikaci |
- student umí vyjmenovat, co všechno je vizuální komunikace - student umí vysvětlit, jak funguje písmo a infografika ve veřejném prostoru - student dokáže popsat, na jakém principu funguje dynamická i statická vizuální identita - student vysvětlí princip čitelnosti a pochopitelnosti obrazových symbolů - student chápe rozdíly v druzích i typech písma s ohledem na jejich využití ve vizuální komunikaci |
Odborné dovednosti |
---|
- student zaujímá kritická stanoviska a formuluje teoretické koncepty pro realizaci projektů z oblasti vizuální komunikace - student dokáže analyzovat stávající vizuální identity kulturních institucí nebo akcí - student umí vytvořit zadání grafikovi pro práci na vizuální identitě instituce - student rozlišuje obrazové symboly podle čitelnosti a pochopitelnosti - student si umí vybrat písmo podle druhu nebo typu s ohledem na jejich využití ve vizuální komunikaci |
- student zaujímá kritická stanoviska a formuluje teoretické koncepty pro realizaci projektů z oblasti vizuální komunikace - student dokáže analyzovat stávající vizuální identity kulturních institucí nebo akcí - student umí vytvořit zadání grafikovi pro práci na vizuální identitě instituce - student rozlišuje obrazové symboly podle čitelnosti a pochopitelnosti - student si umí vybrat písmo podle druhu nebo typu s ohledem na jejich využití ve vizuální komunikaci |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Bergström, Bo. Essentials of visual communication. London : Laurence King, 2008. ISBN 978-1-85669-577-0.
-
STURKEN, Marita, CARTWRIGHT, Lisa. Practices of Looking:An Introduction to Visual Culture. 2001. ISBN 0198742711.
|