|
Vyučující
|
-
Noga Pavel, prof. Mgr. A. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
- zaměření na současné tendence oboru, - otázky vlivu technologického a softwarového vývoje na tvůrčí postupy a seberealizaci designéra, - základní parametry a definice vizuální komunikace - otázka vizuální gramotnosti - osobnosti: Otto Neurath, Henry Dreyfuss, Gerd Arntz, Ladislav Sutnar, Charles Bliss, Miroslav Klivar, Otl Aicher, Ladislav Kessner, Tufte, Mc Luhan, Elkins atd.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost teorie vizuálních komunikací a schopnost začlenit ji do struktury dizertační práce. |
| Znalost teorie vizuálních komunikací a schopnost začlenit ji do struktury dizertační práce. |
| Výsledky učení |
|---|
| Samostatnost při realizaci studijního plánu doktorandského studia, orientuje se v oboru KV, využívá teoretické poznatky ve vhodné aplikační rovině ve své dizertační práci. |
| Samostatnost při realizaci studijního plánu doktorandského studia, orientuje se v oboru KV, využívá teoretické poznatky ve vhodné aplikační rovině ve své dizertační práci. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Bergström, Bo. Essentials of visual communication. London : Laurence King, 2008. ISBN 978-1-85669-577-0.
-
KRESS, Gunter. Literacy in the New Media Age. New York: Routledge, 2003.
-
Tufte, Edward R. Beautiful evidence. Cheshire : Graphics Press, 2006. ISBN 0-9613921-7-7.
-
TUFTE, Edward Rolf. Visual Literacy. New York: Routledge, 2008. ISBN 978-0-415-95811-0.
|