|
Vyučující
|
-
Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do problematiky UX a UI 2. UX design proces 3. Cílová skupina, tvorba person 4. Informační architektura, wireframe 5. Software Figma 6. Uživatelská rozhraní 7. Trendy v UI a webdesignu 8. Webová typografie 9. Style guide 10. Landing page a newsletter 11. Responzivní design 12. Návrh vlastní webové stránky 13. Příprava prototypu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| má přehled v software využívaných v grafickém designu umí rozlišit použití software pro vektorovou a pro bitmapovou grafiku nalézá originální řešení pro podporu své vlastní tvorby zná základní principy grafického designu a umí je použít v praxi |
| má přehled v software využívaných v grafickém designu umí rozlišit použití software pro vektorovou a pro bitmapovou grafiku nalézá originální řešení pro podporu své vlastní tvorby zná základní principy grafického designu a umí je použít v praxi |
| Odborné dovednosti |
|---|
| využívá vektorového i bitmapového software v běžní praxi zvládá designové a typografické principy pro další použití v praxi umí exportovat grafická data v různých formátech a dále s nimi pracovat |
| využívá vektorového i bitmapového software v běžní praxi zvládá designové a typografické principy pro další použití v praxi umí exportovat grafická data v různých formátech a dále s nimi pracovat |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat a zdůvodnit metody využívané v dané problematice definovat klíčové pojmy v problematice UX designu definovat cílovou skupinu definovat trendy v současném webdesignu vybrat vhodný software pro vznik prototypů |
| popsat a zdůvodnit metody využívané v dané problematice definovat klíčové pojmy v problematice UX designu definovat cílovou skupinu definovat trendy v současném webdesignu vybrat vhodný software pro vznik prototypů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| využít metody UX designu v dané problematice pracovat s cílovou skupinou pracovat v prototypovacím software navrhnout vlastní landing page navrhnout vlastní webovou stránku navrhnout responzivní webovou stránku |
| využít metody UX designu v dané problematice pracovat s cílovou skupinou pracovat v prototypovacím software navrhnout vlastní landing page navrhnout vlastní webovou stránku navrhnout responzivní webovou stránku |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
|
Doporučená literatura
|
-
ADAMÍKOVÁ, Anežka a Lukáš BoB MARVAN. ed. #zapixely: průvodce světem digitálního designu. Praha: Czechdesign, 2017. ISBN 978-80-906423-4-8.
-
Donald A. Norman. Design pro každý den. Praha, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
-
Ellen Lupton. Design Is Storytelling. Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum. 2017.
-
GILBERT, Regine M. Inclusive Design for a Digital World: Designing with Accessibility in Mind. Apress, 2019. ISBN 978-1484250150.
-
Kleon Austin. Show Your Work!: 10 Ways To Share Your Creativity And Get Discovered. 2014.
-
Krug, Steve. Don´t make me think!: a common sense approsach to web usability. 2nd ed. Berkeley: New Riders. 2006.
-
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán. 2010.
-
Regine Gilbert. Inclusive Design for a Digital World: Designing with Accessibility in Mind. 2017.
-
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Brno House of Řezáč. 2016.
|