|
Vyučující
|
-
Noga Pavel, prof. Mgr. A. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 4. design ve virtuálním prostoru 5. workshop s odborníkem z praxe (nebo z jiné vysoké školy) 6. - 9. sociálně-kritický zaměřený projekt 10. -13 . grafický návrh a kompletní sazba školního časopisu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Je schopen samostatně tvořit návrhy projektů zejména z oblasti grafického designu. Předpokládá se znalost typografických pravidel a potřebných grafických softwarů. |
| Je schopen samostatně tvořit návrhy projektů zejména z oblasti grafického designu. Předpokládá se znalost typografických pravidel a potřebných grafických softwarů. |
| Výsledky učení |
|---|
| - definuje klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - popíše technologické postupy použité při zpracování úkolu - umí vysvětlit pojem kritický design - vyjmenuje etické otázky pojící se s řešením - vysvětlí typografické názvosloví a polygrafické technologie navržené pro realizaci projektu |
| - definuje klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - popíše technologické postupy použité při zpracování úkolu - umí vysvětlit pojem kritický design - vyjmenuje etické otázky pojící se s řešením - vysvětlí typografické názvosloví a polygrafické technologie navržené pro realizaci projektu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - navrhuje webovou grafiku - umí spolupracovat na realizaci s dalšími studenty - navrhuje projekty se sociálně-kritickým zaměřením - řeší komplexní úkoly z oblasti publikačního designu - dokáže vhodně zkombinovat obrazovou část s typografickou |
| - navrhuje webovou grafiku - umí spolupracovat na realizaci s dalšími studenty - navrhuje projekty se sociálně-kritickým zaměřením - řeší komplexní úkoly z oblasti publikačního designu - dokáže vhodně zkombinovat obrazovou část s typografickou |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
časopisy např. Font, Designum, Slanted, Eye, Print Magazine, Creative Review, IdN. .
-
je zadávána individuálně podle charakteru úkolů.
-
Itkonen Marjata (concept). Resolutions REsponsibility in graphic design. Helsinky: Aalto University, 2013.
-
KESSELS, Kramer. Advertising for people who don?t like advertising. London: Laurence King Publishing, 2012. ISBN 978-178067 320 2.
-
Krug Steve. Webdesign. Nenuťte uživatele přemýšlet!. Brno: Computer Press, 2006.
-
Müller Jens, Wiedemann Julius. Graphic design. Vol. 2 1960-today. Köln: Taschen, 2018. ISBN 978-3-8365-7037-4.
-
PATER Ruben. Politics of Design. BIS Publishers B. V., 2016. ISBN 978 90 6369 422 7.
-
Poulin Richard. Jazyk grafického designu.. Praha: Slovart, 2012.
|