Předmět: Oborové minimum grafického designu

» Seznam fakult » FMK » KAGD
Název předmětu Oborové minimum grafického designu
Kód předmětu KAGD/1OMGD
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
- co je to grafický design, historický vývoj a současná tvorba - jednotlivé formy a typy tvorby grafického designu - základy tvorby propagačních prostředků - základy tvorby corporate designu - současné trendy v grafickém designu

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
-definovat základní pojmy z oblasti grafického designu -vyjmenovat základní typy praktické grafické tvorby -vysvětlit rozdíl mezi volnou grafikou a grafickým designem -vysvětlit v čem je grafický design užitečný a společensky přínosný -rozpoznat kvalitní a nekvalitní výsledky grafického designu
-definovat základní pojmy z oblasti grafického designu -vyjmenovat základní typy praktické grafické tvorby -vysvětlit rozdíl mezi volnou grafikou a grafickým designem -vysvětlit v čem je grafický design užitečný a společensky přínosný -rozpoznat kvalitní a nekvalitní výsledky grafického designu
-define the basic concepts of graphic design -list basic types of practical graphic design -explain the difference between free graphics and graphic design -explain how graphic design is useful and socially beneficial -recognize quality and poor quality graphic design results
-define the basic concepts of graphic design -list basic types of practical graphic design -explain the difference between free graphics and graphic design -explain how graphic design is useful and socially beneficial -recognize quality and poor quality graphic design results
Odborné dovednosti
-describe the process of creating graphic design -define the graphic design process -explain the reason for using the different elements of graphic design -define the brief for creating a visual style and its use in practice -explain the basic concepts of visual communication and graphic design
-describe the process of creating graphic design -define the graphic design process -explain the reason for using the different elements of graphic design -define the brief for creating a visual style and its use in practice -explain the basic concepts of visual communication and graphic design
-popsat proces tvorby grafického designu -definovat postup navrhování grafického designu -objasnit důvod k použití jednotlivých prvků grafického designu -definovat zadání pro vytvoření vizuálního stylu a jeho použití v praxi -vysvětlit jednotlivé základní pojmy z oblasti vizuální komunikace a grafického designu
-popsat proces tvorby grafického designu -definovat postup navrhování grafického designu -objasnit důvod k použití jednotlivých prvků grafického designu -definovat zadání pro vytvoření vizuálního stylu a jeho použití v praxi -vysvětlit jednotlivé základní pojmy z oblasti vizuální komunikace a grafického designu
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student má po absolvování větší schopnost lépe posuzovat, spoluvytvářet projekty, které mají něco společného s oblastí grafického designu. Měl by porozumět základům tvorby GD.
Student má po absolvování větší schopnost lépe posuzovat, spoluvytvářet projekty, které mají něco společného s oblastí grafického designu. Měl by porozumět základům tvorby GD.
- popsat proces tvorby grafického designu (GD) - definovat jednotlivé složky a prostředky GD - vysvětlit jakým způsobem ovlivňuje GD současný svět - definovat základní pravidla pro kvalitní tvorbu v oblasti GD - vysvětlit případnému klientovi základní benefity, které mu může kvalitní GD přinést
- popsat proces tvorby grafického designu (GD) - definovat jednotlivé složky a prostředky GD - vysvětlit jakým způsobem ovlivňuje GD současný svět - definovat základní pravidla pro kvalitní tvorbu v oblasti GD - vysvětlit případnému klientovi základní benefity, které mu může kvalitní GD přinést
- describe the process of graphic design (GD) - define the individual components and resources of GD - explain how GD affects the contemporary world define the different components and means of GD - define the basic rules for quality creation in the field of GD - explain to the potential client the basic benefits that a quality GD can bring
- describe the process of graphic design (GD) - define the individual components and resources of GD - explain how GD affects the contemporary world define the different components and means of GD - define the basic rules for quality creation in the field of GD - explain to the potential client the basic benefits that a quality GD can bring
Odborné dovednosti
- student má po absolvování výuky větší schopnost lépe posuzovat, spoluvytvářet projekty z oblasti GD - schopnost lépe porozumět základům tvorby GD. - navrhovat opatření ke zlepšení úrovně GD ve své práci - schopnost kvalitnější práce s písmem, obrazem a barvou - identifikovat a kvalifikovaně posuzovat jednotlivé grafické prvky z oblasti corporate designu
- student má po absolvování výuky větší schopnost lépe posuzovat, spoluvytvářet projekty z oblasti GD - schopnost lépe porozumět základům tvorby GD. - navrhovat opatření ke zlepšení úrovně GD ve své práci - schopnost kvalitnější práce s písmem, obrazem a barvou - identifikovat a kvalifikovaně posuzovat jednotlivé grafické prvky z oblasti corporate designu
- after completing the training, the student has a better ability to assess, co-create projects in the field of GD - the ability to better understand the basics of GD the student has a ability to better assess, co-create projects in the field of GD - suggest measures to improve the level of GD in their work - ability to work better with type, image and colour - identify and competently assess individual graphic elements of corporate design
- after completing the training, the student has a better ability to assess, co-create projects in the field of GD - the ability to better understand the basics of GD the student has a ability to better assess, co-create projects in the field of GD - suggest measures to improve the level of GD in their work - ability to work better with type, image and colour - identify and competently assess individual graphic elements of corporate design
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • Ambrose, Gavin. Designové myšlení - Grafický design. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-3245-6.
  • Ambrose, Gavin. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
  • Dabner, David. Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty]. Vyd. 1. [Praha] : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
  • kolektiv autorů. Identita společnosti, publikace pro interní potřebu SPT TELECOM. Praha, 2004.
  • Kotyza, M., Kafka, O. Logo and Corporate Identity. Praha, 2014. ISBN 978-80-260-6771-9.
  • Meggs, P.B. A History of Graphic Design. New York, 1998.
  • Mollerup, Per. MARKS OF EXCELLENCE. ISBN 0-7148-38381.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr