|
Vyučující
|
-
Kubeček Tomáš, MgA.
-
Novák Pavel, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
- Výuka je orientována na postupný vývoj příběhových prototypů, jejichž zadání studenti definují společně s vyučujícím - nápady a zadání vychází z aktuálních trendů příběhových her, jakožto popkultury jako celku - Výuka se zaměřuje na řešení jak na teoretická východiska, tak jejich následné uvádění do praxe v rámci týmových úkolů - Vyučující se snaží moderovat diskusi mezi studenty a nastiňovat možné úhly pohledu na jednotlivé problematiky - Narativní funkce videoherního designu jsou rámovány i vzhledem k dalším disciplínám, které jsou pro vývoj her klíčové
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student je seznámen se základními teoriemi narativní tvorby stejně jako s odbornými termíny. Na vlastní kůži zkouší formulovat a cizelovat své nápady ve skupině, stejně jako diskutovat o jejich výhodách a nevýhodách s kolegy. Má základní znalosti k přípravě vývojových dokumentů. |
| Student je seznámen se základními teoriemi narativní tvorby stejně jako s odbornými termíny. Na vlastní kůži zkouší formulovat a cizelovat své nápady ve skupině, stejně jako diskutovat o jejich výhodách a nevýhodách s kolegy. Má základní znalosti k přípravě vývojových dokumentů. |
| Teorie tříaktové struktury |
| Teorie tříaktové struktury |
| Teorie narrativních metažánrů |
| Teorie narrativních metažánrů |
| Teorie charakterů postav |
| Teorie charakterů postav |
| Vysvětlit rozdíl mezi vývojovými dokumenty |
| Vysvětlit rozdíl mezi vývojovými dokumenty |
| Teorie správného stylistiky pro tvorbu audiovizuálního scénáře |
| Teorie správného stylistiky pro tvorbu audiovizuálního scénáře |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Schopnost vytvořit námět, tagline a logline pro narativní videohru |
| Schopnost vytvořit námět, tagline a logline pro narativní videohru |
| Dovednost analyzovat potenciální slabá místa narativních návrhů |
| Dovednost analyzovat potenciální slabá místa narativních návrhů |
| Vytvořit konstruktivní feedback |
| Vytvořit konstruktivní feedback |
| Napsat dialog podle průmyslového standardu scénáristiky |
| Napsat dialog podle průmyslového standardu scénáristiky |
| Přemýšlet v širších ohledech a být součástí kreativního týmu |
| Přemýšlet v širších ohledech a být součástí kreativního týmu |
|
Doporučená literatura
|
-
Evan Skolnick. Video Game Storytelling. 2014. ISBN 0385345828.
|