|
Vyučující
|
-
Novák Pavel, MgA.
-
Mores Petr, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
- výuka je zaměřena na rozvinutí schopnosti studentů uchopit tvůrčím způsobem velmi různá animační zadání od UX animací a motion grafiky, přes fyzikální animaci herních předmětů až po animaci postav - výuka se zaměřuje na to, aby studenti za konkrétními postupy dokázali vidět teoretická východiska a principy, díky kterým budou schopni konkrétní postupy tvůrčím způsobem adaptovat a obměňovat - všechny principy si studenti vyzkoušejí sami a výsledky budou následně diskutovat mezi sebou a s vyučujícím - součástí výuky bude i množství příkladů problému k vyřešení z reálného herního vývoje
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace. |
| Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace. |
| Výsledky učení |
|---|
| Stručné dějiny animace |
| Stručné dějiny animace |
| Základní principy animace |
| Základní principy animace |
| Principy animace bez vazby k živým postavám |
| Principy animace bez vazby k živým postavám |
| Principy animace lidí |
| Principy animace lidí |
| Principy animace zvířat |
| Principy animace zvířat |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Animace neživého předmětu |
| Animace neživého předmětu |
| Animace UI |
| Animace UI |
| Animace Fyziky |
| Animace Fyziky |
| Základní animace postavy člověka |
| Základní animace postavy člověka |
| Základní animace zvířete |
| Základní animace zvířete |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
DERAKHSHANI, Dariush. Maya: průvodce 3D grafikou. Praha: Grada, 2006. ISBN 8024712539.
-
Jim Lammers, Lee Gooding. Maya 4 kompletní průvodce. SooftPress Praha, 2002. ISBN 80-86497-30-5.
-
Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
-
RIDDELL, Danny. MAYA 5 pro Windows a Macintosh: názorný průvodce. Brno, 2004. ISBN 8072269569.
-
Richard Williams. Animator's Survival Kit. ISBN 9780571238330.
|