|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměřuje na modelování objektů s důrazem na zachování proporcí jednotlivých částí a celku. Cílem předmětu je zvládnutí základních modelovacích dovedností. Vše bude demonstrováno při výuce. 1. Zadání úkolu: Modelování hlavy dle živého modelu 2. Modelování hlavy dle živého modelu 3. Modelování hlavy dle živého modelu 4. Modelování hlavy dle živého modelu 5. Modelování hlavy dle živého modelu 6. Modelování hlavy dle živého modelu 7. Modelování hlavy dle živého modelu 8. Modelování hlavy dle živého modelu 9. Modelování hlavy dle živého modelu 10. Modelování hlavy dle živého modelu 11. Modelování hlavy dle živého modelu 12. Modelování hlavy dle živého modelu 13. Modelování hlavy dle živého modelu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - Student následně dokáže tvůrčím způsobem kombinovat osvojené techniky a postupy s cílem maximalizace vizuálního účinku. |
| - Student následně dokáže tvůrčím způsobem kombinovat osvojené techniky a postupy s cílem maximalizace vizuálního účinku. |
| - student umí pojmenovat základní kosti skeletu lebky a svalů krku |
| - student umí pojmenovat základní kosti skeletu lebky a svalů krku |
| - uvědomuje si proporce jednotlivých partií hlavy vůči celku hlavy. |
| - uvědomuje si proporce jednotlivých partií hlavy vůči celku hlavy. |
| - dokáže vidět úhel nasazení hlavy na krk, jako základní pohybový akcent modelu, vyjadřující i první základní moment pro vystižení typu daného člověka. |
| - dokáže vidět úhel nasazení hlavy na krk, jako základní pohybový akcent modelu, vyjadřující i první základní moment pro vystižení typu daného člověka. |
| - na reprodukcích sochařských portrétů si uvědomí možnosti způsobů modelace na příkladech tvůrců v různých historických obdobích - pro vystižení pevných kostních tkání i měkkých tkání mimických svalů a pod. Rovněž i použitím různých sochařských nástrojů pro modelaci těchto tkání. |
| - na reprodukcích sochařských portrétů si uvědomí možnosti způsobů modelace na příkladech tvůrců v různých historických obdobích - pro vystižení pevných kostních tkání i měkkých tkání mimických svalů a pod. Rovněž i použitím různých sochařských nástrojů pro modelaci těchto tkání. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - student dokáže vědomě uplatnit znalosti o stavbě lebky při modelování hlavy dle živého modelu |
| - student dokáže modelovat objekty při zachování harmonie všech částí celku. |
| - student dokáže modelovat objekty při zachování harmonie všech částí celku. |
| - student dokáže vědomě uplatnit znalosti o stavbě lebky při modelování hlavy dle živého modelu |
| - dokáže definovat základní prostorové body ( plány) profilu a základní prostorové uspořádání hmoty. |
| - dokáže definovat základní prostorové body ( plány) profilu a základní prostorové uspořádání hmoty. |
| - student si uvědomuje proporce jednotlivých partií hlavy vůči celku hlavy. |
| - student si uvědomuje proporce jednotlivých partií hlavy vůči celku hlavy. |
| - student dokáže vidět úhel nasazení hlavy na krk, jako základní pohybový akcent modelu, vyjadřující i první základní moment pro vystižení typu daného člověka. |
| - student dokáže vidět úhel nasazení hlavy na krk, jako základní pohybový akcent modelu, vyjadřující i první základní moment pro vystižení typu daného člověka. |
| - student si na reprodukcích sochařských portrétů uvědomí možnosti způsobů modelace na příkladech tvůrců v různých historických obdobích - pro vystižení pevných kostních tkání i měkkých tkání mimických svalů a pod. Rovněž i použitím různých sochařských nástrojů pro modelaci těchto tkání. |
| - student si na reprodukcích sochařských portrétů uvědomí možnosti způsobů modelace na příkladech tvůrců v různých historických obdobích - pro vystižení pevných kostních tkání i měkkých tkání mimických svalů a pod. Rovněž i použitím různých sochařských nástrojů pro modelaci těchto tkání. |
| - student následně dokáže tvůrčím způsobem kombinovat osvojené techniky a postupy s cílem maximalizace vizuálního účinku. |
| - student následně dokáže tvůrčím způsobem kombinovat osvojené techniky a postupy s cílem maximalizace vizuálního účinku. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
.. .
-
Dostupné monografie_ Římského antického portrétu, Jeana - Antoina Houdona, Agusta Rodina, Josefa Václava Myslbeka, Emila Antoina Bourdella, Jana Štursy, Charlese Despiauxe, Giacoma Manzua, Vincence Makovksého, Otty Gutfreunda. .
-
Adkisson, Heidi. bject Modeling & Flow Diagramming for Designers: Methods for Designing with Ease and Confidence. Independently published. 2022.
-
Barber, Barrington. Velká kniha anatomie pro výtvarníky: kompletní příručka o kresbě lidského těla. Praha: Svojtka. 2011.
-
COAD, Peter. Object Models: Strategies, Patterns, and Applications. Pearson Technology Group. 2008.
-
Flint, Tom, Stanyer, Peter. Anatomie pro výtvarníky. Praha : Svojtka a Co., 2005. ISBN 80-7352-243-8.
|