|
Vyučující
|
-
Stanický Petr, prof. MgA. MFA
-
Stanická Silvie, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Kritické umění (feminismus a queer umění, kulturní války, aktivismus, sociální tématika v současném umění, institucionální kritika, postkoloniální kritika). Instituce, osobnosti. 2. Tendence současného světového umění (postprodukce, vztahová estetika, participativní umění, postinternetové umění, globalizace). 3. Rozbor zadaných textů. 4. Exkurze Praha / Národní galerie, soukromé galerie. 5. Umění v současném veřejném prostoru. 6. Instituce, galerie, ceny. 7. Rozbor zadaných textů. 8. Exkurze / Vídeň.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost interpretace vývoje dějin umění od 90. let 20. století až po současnost |
| Znalost interpretace vývoje dějin umění od 90. let 20. století až po současnost |
| Znalost aktuálních vizuálních trendů ve světě |
| Znalost aktuálních vizuálních trendů ve světě |
| Definovat současné euroamerické uměním, které se opírá o neokonceptuální přístupy a postmodernismus |
| Definovat současné euroamerické uměním, které se opírá o neokonceptuální přístupy a postmodernismus |
| Definovat a kontextualizovat vybraná umělecká díla |
| Definovat a kontextualizovat vybraná umělecká díla |
| Vyjmenovat základní odbornou terminologii vztahující se k probíranému tématu |
| Vyjmenovat základní odbornou terminologii vztahující se k probíranému tématu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Schopnost poukázat na klíčové momenty procesu tvorby, a nakonec jej vřazovat do širších sociokulturních souvislostí. |
| Schopnost poukázat na klíčové momenty procesu tvorby, a nakonec jej vřazovat do širších sociokulturních souvislostí. |
| Schopnost napsat odborný kritický text |
| Schopnost napsat odborný kritický text |
| Schopnost interpretovat odborný text |
| Schopnost interpretovat odborný text |
| Dovednost orientovat se v současném vizuálním uměním. |
| Dovednost orientovat se v současném vizuálním uměním. |
| Jmenovat nejvýznamnější představitele současné vizuální scény. |
| Jmenovat nejvýznamnější představitele současné vizuální scény. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
|
Doporučená literatura
|
-
Eleanor Hartney. Art & Today. Součas. světové umění. 2008. ISBN 9780714845142.
-
Esche, Charles;Gallo, Ruben;Hasegawa, Yuko. Cream 3. Phadion Press, 2003. ISBN 0714843113.
-
Kolektiv autorů: Bilderbuch. Documenta Kassel. Souč. Světové umění. Kassel, 2007.
-
Lucie- Smith, Edward. Art & Today. Součas. světové umění. Praha, 1996. ISBN 80-85871-97-1.
-
Michal Koleček. Framing of Art. Ústí nad Labem, 2007. ISBN 80-7044-0730-3.
-
Michal Koleček. Grey Zones / Šedé zóny. Ústí nad Labem, 2006. ISBN 80-7044-830-X.
|