|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1.-3. Komparace současné situace v oblasti sklářské tvorby v ČR, Evropě a světě. 4. Exkurze 5.-6. Techniky, individuální přístup autora 7.-12 Přehled nejvýznamnější umělců pracujících se sklem jako s hlavní materií. 13. Exkurze
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 37 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Definovat základní pojmy v kontextu současné sklářské tvorby |
| Definovat základní pojmy v kontextu současné sklářské tvorby |
| Definovat aktuální trendy 20. ve sklářské tvorbě |
| Definovat aktuální trendy 20. ve sklářské tvorbě |
| Definovat roli materiálu skla na současné vizuální scéně a její pozici v 21. století |
| Definovat roli materiálu skla na současné vizuální scéně a její pozici v 21. století |
| Jmenovat nejvýznamnější výtvarné přehlídky, nejvýznamnější domácí a zahraniční galerie se zaměřením na sklářskou tvorbu |
| Jmenovat nejvýznamnější výtvarné přehlídky, nejvýznamnější domácí a zahraniční galerie se zaměřením na sklářskou tvorbu |
| Definovat a kontextualizovat vybraná umělecká díla |
| Definovat a kontextualizovat vybraná umělecká díla |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Schopnost jmenovat specifika českého uměleckého skla, nejvýznamnější představitele |
| Schopnost jmenovat specifika českého uměleckého skla, nejvýznamnější představitele |
| Schopnost pojmenovat různé roviny vnímání a přemýšlení o materiálu a jeho výrazu v druhé polovině 20. a 21. století |
| Schopnost pojmenovat různé roviny vnímání a přemýšlení o materiálu a jeho výrazu v druhé polovině 20. a 21. století |
| Jmenovat nejvýznamnější umělecká díla a jejich autory v kontextu sklářské tvorby 21. století |
| Jmenovat nejvýznamnější umělecká díla a jejich autory v kontextu sklářské tvorby 21. století |
| Dovednost interpretovat umělecké dílo |
| Dovednost interpretovat umělecké dílo |
| Schopnost pracovat s estetickou kategorií užitého umění a rozdíly mezi designem a řemeslem. |
| Schopnost pracovat s estetickou kategorií užitého umění a rozdíly mezi designem a řemeslem. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
|
Doporučená literatura
|
-
Hauschke, Sven. Coburger Glaspreis 2014. The Coburg Prize for Contemporary Glass 2014. Coburg, 2014. ISBN 978-3-954-9.
-
Hlaveš, Milan. Hledání skla. In Search of Glass. Praha, 2011. ISBN 978-80-7101-099-9.
-
kol. NEUES GLAS. NEW GLASS: art and architecture. Köln am Rhein. ISSN 0723-2454.
-
Nový, Petr. Dva v jednom. Design českého a slovenského skla 1918-2018. Jablonec nad Nisou, 2018. ISBN 978-80-86397-31-3.
-
Pelcl, Jiří. Český design. Czech Design 1995-2000. Praha, 2001. ISBN 80-902736-6-1.
-
Petrová, Sylva. České sklo. Praha, 2018. ISBN 978-80-87989-50-0.
-
Veselý, Marek. Stanislav Libenský Award 2022. Praha, 2022. ISBN 978-80-905760-8-7.
|