Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1.-3. Komparace současné situace v oblasti sklářské tvorby v ČR, Evropě a světě. 4. Exkurze 5.-6. Techniky, individuální přístup autora 7.-12 Přehled nejvýznamnější umělců pracujících se sklem jako s hlavní materií. 13. Exkurze
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Definovat základní pojmy v kontextu současné sklářské tvorby |
Definovat základní pojmy v kontextu současné sklářské tvorby |
Definovat aktuální trendy ve sklářské tvorbě |
Definovat aktuální trendy ve sklářské tvorbě |
Definovat roli materiálu skla na současné vizuální scéně a její pozici v 21. století |
Definovat roli materiálu skla na současné vizuální scéně a její pozici v 21. století |
Jmenovat nejvýznamnější výtvarné přehlídky, nejvýznamnější domácí a zahraniční galerie se zaměřením na sklářskou tvorbu |
Jmenovat nejvýznamnější výtvarné přehlídky, nejvýznamnější domácí a zahraniční galerie se zaměřením na sklářskou tvorbu |
Jmenovat nejvýznamnější osobnosti, firmy a školy v oboru |
Jmenovat nejvýznamnější osobnosti, firmy a školy v oboru |
Definovat a kontextualizovat vybraná umělecká díla |
Definovat a kontextualizovat vybraná umělecká díla |
Odborné dovednosti |
---|
Schopnost jmenovat specifika českého světového uměleckého skla a jeho nejvýznamnější představitele |
Schopnost jmenovat specifika českého a světového uměleckého skla |
Schopnost jmenovat specifika českého a světového uměleckého skla |
Schopnost jmenovat specifika českého světového uměleckého skla a jeho nejvýznamnější představitele |
Schopnost pojmenovat různé roviny vnímání a přemýšlení o materiálu a jeho výrazu v druhé polovině 20. a 21. století |
Schopnost pojmenovat různé roviny vnímání a přemýšlení o materiálu a jeho výrazu v druhé polovině 20. a 21. století |
Jmenovat nejvýznamnější umělecká díla a jejich autory v kontextu sklářské tvorby 21. století |
Jmenovat nejvýznamnější umělecká díla a jejich autory v kontextu sklářské tvorby 21. století |
Dovednost interpretovat umělecké dílo |
Dovednost interpretovat umělecké dílo |
Schopnost vytvořit si na základě analýzy získaných poznatků vlastní kritický názor, ten formulovat, argumentovat a obhájit v diskusi |
Schopnost vytvořit si na základě analýzy získaných poznatků vlastní kritický názor, ten formulovat, argumentovat a obhájit v diskusi |
Schopnost pracovat s estetickou kategorií užitého umění a rozdíly mezi designem a řemeslem |
Schopnost pracovat s estetickou kategorií užitého umění a rozdíly mezi designem a řemeslem |
Schopnost všestranně využít získané poznatky a případně je aplikovat do své vlastní umělecké tvorby |
Schopnost všestranně využít získané poznatky a případně je aplikovat do své vlastní umělecké tvorby |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Exkurze |
Exkurze |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Hauschke, Sven. Coburger Glaspreis 2014. The Coburg Prize for Contemporary Glass 2014. Coburg, 2014. ISBN 978-3-954-9.
-
Hlaveš, Milan. Hledání skla. In Search of Glass. Praha, 2011. ISBN 978-80-7101-099-9.
-
Nový, Petr. Dva v jednom. Design českého a slovenského skla 1918-2018. Jablonec nad Nisou, 2018. ISBN 978-80-86397-31-3.
-
Pelcl, Jiří. Český design. Czech Design 1995-2000. Praha, 2001. ISBN 80-902736-6-1.
-
Petrová, Sylva. České sklo. Praha, 2018. ISBN 978-80-87989-50-0.
-
Veselý, Marek. Stanislav Libenský Award 2022. Praha, 2022. ISBN 978-80-905760-8-7.
|