Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Brainstorming, moodboard, storyboard 3. Konzultace nad rozpracovaným tématem 4. Konzultace nad rozpracovaným tématem 5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Realizace pracovních modelů 7. Konzultace nad rozpracovaným tématem 8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Realizace modelu kolekce, produktové sady z finálního materiálu 10. Konzultace nad rozpracovaným tématem 11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace nad rozpracovaným tématem 13. Vyhodnocení zadání Student přebírá zodpovědnost a iniciativu za svůj další rozvoj, cvičení menšího rozsahu i komplexně pojaté projekty definuje samostatně po konzultaci s pedagogem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- definovat své individuální téma magisterské práce a současně je schopen zpracovat druhé (ateliérové) zadání |
- definovat své individuální téma magisterské práce a současně je schopen zpracovat druhé (ateliérové) zadání |
- ověřit si možné potencionality zvoleného tématu a to jak v praktické tak i v koncepční části |
- ověřit si možné potencionality zvoleného tématu a to jak v praktické tak i v koncepční části |
- provést důkladnou analýzu svých schopností, které vedou k úspěšnému koncepčnímu a technologickému řešení diplomové práce |
- provést důkladnou analýzu svých schopností, které vedou k úspěšnému koncepčnímu a technologickému řešení diplomové práce |
- prezentovat své výsledky v institucionálním prostoru jako ja například galerie |
- prezentovat své výsledky v institucionálním prostoru jako ja například galerie |
- vytvořit adekvátní adjustaci svých dosažených výsledků |
- vytvořit adekvátní adjustaci svých dosažených výsledků |
- odprezentovat kompletní sadu vizuálních i textových materiálů potřebných pro prezentaci ateliéru |
- odprezentovat kompletní sadu vizuálních i textových materiálů potřebných pro prezentaci ateliéru |
Odborné dovednosti |
---|
- koncepčně zpracovat zadané a individuálně zvolené téma |
- koncepčně zpracovat zadané a individuálně zvolené téma |
- zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu |
- zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu |
- technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
- technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
- připravit prezentaci svých dosažených výsledků |
- připravit prezentaci svých dosažených výsledků |
- připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
- připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
- zpracovat podklady, na jejichž základě je schopen dokomunikovat výrobu se subdodavatelem (partnerské firmy, speciální výroby) |
- zpracovat podklady, na jejichž základě je schopen dokomunikovat výrobu se subdodavatelem (partnerské firmy, speciální výroby) |
- adekvátně adjustovat realizované dílo v souvislosti s definovaným prostorem |
- adekvátně adjustovat realizované dílo v souvislosti s definovaným prostorem |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Adams, Steven. Hnutí uměleckých řemesel. Praha, Svojtka a Vašut, 1099. ISBN 80-7180-254-9.
-
Drahotová,O. Historie sklářské výroby v Českých zemích I. díl. Academia Praha, 2005. ISBN 80-200-1287-7.
-
FISCHER, Lucy. Art Direction & Production design. London, 2015. ISBN 9780813564357.
-
Graham, G. Filosofie umění. Brno : Barriste and Principal, 2000. ISBN 80-85947-53-6.
-
HUBATOVÁ-VACKOVÁ, Lada, ed., PAUKNEROVÁ, Pavla, ed. a ŘÍHA, Cyril, ed. Tam a zpátky: současný design, architektura a urbanismus.. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2015.
-
Chalumeau, J.-L. Přehled teorií umění. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-663-2.
-
Kirsch,R. a kol. Historie sklářské výroby v Českých zemích II. díl. Academia Praha, 2003. ISBN 80-200-1069-6.
-
Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha, 2005.
-
KOLESÁR, Zdeno et al. Design ve službách trvale udržitelného rozvoje. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2017.
-
Lamač, Miroslav. Myšlenky moderních malířů : od Cézanna po Dalího. 4., přeprac. vyd. Praha : Odeon, 1989. ISBN 8020700870.
-
Langhamer, Antonín. Legenda o českém skle. Tigris Zlín, 1999. ISBN 80-86062-02-3.
-
LANGHAMER, Antonín. Sklo a světlo?150 let sklářské školy v Kamenickém Šenově. 1856. ISBN 8071010588.
-
Pijoan, J. a kol. Dějiny umění, sv. 1-10. Praha : Odeon, 1991.
-
RICKE, Helmut. Czech Glass 1945?1980/Design in an Age of Adversity. Stuttgart, 2008. ISBN 9783897902176.
-
ZUIDERVAART, Lambert. Art in Public. Cambridge: University Press, 2011. ISBN 9780521112741.
-
ZUIDERVAART, Lambert. Umění a sociální transformace. Ústí nad Labem: FUD UJEP, 2015. ISBN 9788074149795.
|