Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 2. Základy práce v laboratoři, BOZP v chemické laboratoři 3. - 4. Roztoky a. Koncentrace roztoků b. Ředění roztoků 5. - 6. Stanovení pH roztoků a. pH b. Metody určování pH roztoků c. Neutralizace d. Hydrolýza solí 7. - 8. Sklářský kmen I a. Sklářský písek b. Stanovení vlhkosti sklářského kmene 9. - 10. Sklářský kmen II a. Stanovení ztrát sklářských surovin žíháním b. Výpočet složení sklářského kmene 11. - 12. Alkalita sklářského kmene
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student umí popsat v rámci sklářských surovin jejich hydrolýzu a identifikaci pomocí daných metod jako například prstencová zkouška |
Student umí popsat v rámci sklářských surovin jejich hydrolýzu a identifikaci pomocí daných metod jako například prstencová zkouška |
Student umí charakterizovat kolorimetrii a měření pomocí spektrofotometru, parametr obsahu železa ve sklářských surovinách. |
Student umí charakterizovat kolorimetrii a měření pomocí spektrofotometru, parametr obsahu železa ve sklářských surovinách. |
Student umí definovat hydrolytickou odolnost a alkalitu skla. |
Student umí definovat hydrolytickou odolnost a alkalitu skla. |
Student umí vysvětlit dilataci, funkci dilatometru a orientovat se v dilatometrické křivce, zná Archimédův zákon a umí vysvětlit pojem hustota. |
Student umí vysvětlit dilataci, funkci dilatometru a orientovat se v dilatometrické křivce, zná Archimédův zákon a umí vysvětlit pojem hustota. |
Student umí charakterizovat vlastnosti skla - index lomu, disperzi a funkci refraktometru. Je schopen vysvětlit vnitřní pnutí a pojmy typu optická izotropní a anizotropní látka a popsat funkci polarimetru. |
Student umí charakterizovat vlastnosti skla - index lomu, disperzi a funkci refraktometru. Je schopen vysvětlit vnitřní pnutí a pojmy typu optická izotropní a anizotropní látka a popsat funkci polarimetru. |
Odborné dovednosti |
---|
Student umí provést hydrolýzu sklářských surovin a identifikovat suroviny pomocí daných metod jako prstencová či plamenná zkouška, reakce s danou kyselinou či hydroxidem |
Student umí provést hydrolýzu sklářských surovin a identifikovat suroviny pomocí daných metod jako prstencová či plamenná zkouška, reakce s danou kyselinou či hydroxidem |
Student umí připravit vzorek pro stanovení obsahu železa a řadu standardních roztoků pro kalibraci, provést měření pomocí spektrofotometru a na základě hodnot standardu sestavit kalibrační přímku z níž určuje hodnotu množství železa ve vzorku. |
Student umí připravit vzorek pro stanovení obsahu železa a řadu standardních roztoků pro kalibraci, provést měření pomocí spektrofotometru a na základě hodnot standardu sestavit kalibrační přímku z níž určuje hodnotu množství železa ve vzorku. |
Student umí připravit vzorek pro titraci kyselinou chlorovodíkovou, na jejímž základě je schopen určit třídu odolnosti skla vůči vodě, student umí provést titraci. |
Student umí připravit vzorek pro titraci kyselinou chlorovodíkovou, na jejímž základě je schopen určit třídu odolnosti skla vůči vodě, student umí provést titraci. |
Student umí vyhodnotit dilatometrickou křivku a určit hodnotu dilatace skla, umí určit hustotu skla pomocí měření a výpočtu dle vzorce geometrického tělesa, užitím Archimédova zákona nebo pyknometru. |
Student umí vyhodnotit dilatometrickou křivku a určit hodnotu dilatace skla, umí určit hustotu skla pomocí měření a výpočtu dle vzorce geometrického tělesa, užitím Archimédova zákona nebo pyknometru. |
Student umí změřit index lomu refraktometrem a vnitřní pnutí pomocí polarimetru. |
Student umí změřit index lomu refraktometrem a vnitřní pnutí pomocí polarimetru. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Odborné dovednosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
|