Vyučující
|
-
Spružinová Michaela, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Brainstorming, moodboard, storyboard 3. Konzultace nad rozpracovaným tématem 4. Konzultace nad rozpracovaným tématem 5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Realizace pracovních modelů 7. Konzultace nad rozpracovaným tématem 8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Realizace modelů kolekce, produktové řady z finálního materiálu 10. Konzultace nad rozpracovaným tématem 11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace nad rozpracovaným tématem 13. Vyhodnocení zadání Student používá získané znalosti pro komplexní řešení designérských projektů. Student je schopen zvolit pro konkrétní projekt vyšší obtížnosti optimální výrobní technologii a materiál při respektování základních ergonomických parametrů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student je schopen obhájit svoji ideu |
Student je schopen obhájit svoji ideu |
Výsledky učení |
---|
- začlenit do své práce širší škálu materiálů |
- začlenit do své práce širší škálu materiálů |
- samostatně zpracovat zadané téma |
- samostatně zpracovat zadané téma |
- kombinovat složitější technologie zpracování skla, jako je například tavená plastika (modelování, výroba formy, technologické výpočty objemů materiálu, stanovení teplotní křivky pro komorové pece) |
- kombinovat složitější technologie zpracování skla, jako je například tavená plastika (modelování, výroba formy, technologické výpočty objemů materiálu, stanovení teplotní křivky pro komorové pece) |
- cíleně pracovat s širším kontextem tvorby v designu a volném umění |
- cíleně pracovat s širším kontextem tvorby v designu a volném umění |
- rozvíjet kritické uvažování |
- rozvíjet kritické uvažování |
- verbálně formulovat své koncepční řešení tématu |
- verbálně formulovat své koncepční řešení tématu |
- komunikovat téma v cizím jazyce |
- komunikovat téma v cizím jazyce |
- definovat postup výroby svého projektu |
- definovat postup výroby svého projektu |
Odborné dovednosti |
---|
- koncepčně zpracovat zadané téma |
- koncepčně zpracovat zadané téma |
- realizovat komplikovanější projekty, které mohou být prezentovány i ve veřejném prostoru |
- realizovat komplikovanější projekty, které mohou být prezentovány i ve veřejném prostoru |
- zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu |
- zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu |
- technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
- technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
- připravit prezentaci svých dosažených výsledků |
- připravit prezentaci svých dosažených výsledků |
- připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
- připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Alternativní kultura : příběh české společnosti 1945-1989. Praha : NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2001. ISBN 80-7106-449-1.
-
Adams, Steven. Hnutí uměleckých řemesel. Praha, Svojtka a Vašut, 1099. ISBN 80-7180-254-9.
-
Drahotová,O. Historie sklářské výroby v Českých zemích I. díl. Academia Praha, 2005. ISBN 80-200-1287-7.
-
FISCHER, Lucy. Art Direction & Production design. London, 2015. ISBN 9780813564357.
-
Graham, G. Filosofie umění. Brno : Barriste and Principal, 2000. ISBN 80-85947-53-6.
-
HUBATOVÁ-VACKOVÁ, Lada, ed., PAUKNEROVÁ, Pavla, ed. a ŘÍHA, Cyril, ed. Tam a zpátky: současný design, architektura a urbanismus.. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2015.
-
Chalumeau, J.-L. Přehled teorií umění. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-663-2.
-
Kirsch,R. a kol. Historie sklářské výroby v Českých zemích II. díl. Academia Praha, 2003. ISBN 80-200-1069-6.
-
Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha, 2005.
-
KOLESÁR, Zdeno et al. Design ve službách trvale udržitelného rozvoje. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2017.
-
Lamač, Miroslav. Myšlenky moderních malířů : od Cézanna po Dalího. 4., přeprac. vyd. Praha : Odeon, 1989. ISBN 8020700870.
-
Langhamer, Antonín. Legenda o českém skle. Tigris Zlín, 1999. ISBN 80-86062-02-3.
-
LANGHAMER, Antonín. Sklo a světlo?150 let sklářské školy v Kamenickém Šenově. 1856. ISBN 8071010588.
-
Lemme, Arie. Art Deco. Praha, Svojtka a Vašut, 1997. ISBN 80-7180-248-4.
-
Miller, Judith. Sklo 20. století. Noxi Bratislava, 2005. ISBN 80-89179-21-5.
-
Pijoan, J. a kol. Dějiny umění, sv. 1-10. Praha : Odeon, 1991.
-
RICKE, Helmut. Czech Glass 1945?1980/Design in an Age of Adversity. Stuttgart, 2008. ISBN 9783897902176.
-
STOKLASOVÁ, D. Diagnostická metodická příručka. Praha: Evropské sociálně zdravotní centrum, 2008.
|