Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Zadání prvního úkolu: modelování hlavy dle sádrového modelu 1: 1 2. Modelování prvního úkolu 3. Modelování prvního úkolu 4. Modelování prvního úkolu 5. Modelování prvního úkolu 6. Modelování prvního úkolu 7. Modelování prvního úkolu 8. Modelování prvního úkolu 9. Modelování prvního úkolu 10. Modelování prvního úkolu 11. Modelování prvního úkolu 12. Modelování prvního úkolu 13. Modelování prvního úkolu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- pracovat se sochařskou hlínou, pochopí její možnosti, způsob ošetřování a udržování v použitelném stavu tvárnosti v průběhu práce (správné zvlhčování a balení) |
- pracovat se sochařskou hlínou, pochopí její možnosti, způsob ošetřování a udržování v použitelném stavu tvárnosti v průběhu práce (správné zvlhčování a balení) |
- používat vhodné nástroje a pomůcky při práci s tímto materiálem |
- používat vhodné nástroje a pomůcky při práci s tímto materiálem |
- vybrat si vhodné lešení vzhledem k složitosti tvaru apod. ( dřevěné kříže na hlavu, podkladové desky pod zátiší apod. ) |
- vybrat si vhodné lešení vzhledem k složitosti tvaru apod. ( dřevěné kříže na hlavu, podkladové desky pod zátiší apod. ) |
- nanášet materiál na zvolené lešení tak, aby během práce nepraskal , nespadl apod. |
- nanášet materiál na zvolené lešení tak, aby během práce nepraskal , nespadl apod. |
- modelovat hlavu dle sádrového, či živého modelu, dle sádrových odlitků rukou, nohou |
- modelovat hlavu dle sádrového, či živého modelu, dle sádrových odlitků rukou, nohou |
Odborné dovednosti |
---|
- modelovat pozorováním především podle profilových linií stálým otáčením modelu |
- modelovat pozorováním především podle profilových linií stálým otáčením modelu |
- uvědomovat si proporční tvarové i anatomické vztahy jednotlivých částí vůči celku |
- uvědomovat si proporční tvarové i anatomické vztahy jednotlivých částí vůči celku |
- rozlišovat podstatné od nepodstatného v postižení správné stavebnosti vnitřní tvarové tektoniky zobrazovaného |
- rozlišovat podstatné od nepodstatného v postižení správné stavebnosti vnitřní tvarové tektoniky zobrazovaného |
- lépe pochopit jak je tvar utvářen v 3D prostoru, což velmi pomůže i v získávání dovedností v kresbě podle modelu |
- lépe pochopit jak je tvar utvářen v 3D prostoru, což velmi pomůže i v získávání dovedností v kresbě podle modelu |
Doporučená literatura
|
|