Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Brainstorming, moodboard, storyboard 3. Konzultace nad rozpracovaným tématem 4. Konzultace nad rozpracovaným tématem 5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Realizace pracovních modelů 7. Konzultace nad rozpracovaným tématem 8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Realizace modelů kolekce, produktové řady z finálního materiálu 10. Konzultace nad rozpracovaným tématem 11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace nad rozpracovaným tématem 13. Vyhodnocení zadání Student je schopen vyjádřit designérský návrh kresebnou a prostorovou formou. Získané vědomosti týkající se problematiky prostorových kompozičních vztahů student dokáže aplikovat na konkrétní zadávané designérské projekty nižší náročnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student je schopen realizovat a obhájit svou ideu. |
Student je schopen realizovat a obhájit svou ideu. |
Odborné dovednosti |
---|
- Rozvíjet kritické myšlení, seznámit se s širším kontextem tvorby v designu a volném umění. - Koncepčně zpracovat zadané téma, připravit prezentaci svých dosažených výsledků, připravit veškeré podklady pro zpracování vizuální komunikace u zvoleného tématu. - Technologicky zpracovat zadaný materiál. |
- Rozvíjet kritické myšlení, seznámit se s širším kontextem tvorby v designu a volném umění. - Koncepčně zpracovat zadané téma, připravit prezentaci svých dosažených výsledků, připravit veškeré podklady pro zpracování vizuální komunikace u zvoleného tématu. - Technologicky zpracovat zadaný materiál. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student je připraven: |
Student je připraven: |
- seznámit se s materiálovými vlastnostmi skla |
- seznámit se s materiálovými vlastnostmi skla |
Student je schopen realizovat projekty většího rozsahu, přistupovat kriticky k řešené problematice. |
Student je schopen realizovat projekty většího rozsahu, přistupovat kriticky k řešené problematice. |
- seznámit se s technologickými postupy potřebnými ke zpracování zadaného tématu. |
- seznámit se s technologickými postupy potřebnými ke zpracování zadaného tématu. |
- seznámit se s širším kontextem tvorby v designu a volném umění |
- seznámit se s širším kontextem tvorby v designu a volném umění |
- rozvíjet kritické uvažování |
- rozvíjet kritické uvažování |
- verbálně formulovat své koncepční řešení tématu |
- verbálně formulovat své koncepční řešení tématu |
- definovat postup výroby svého projektu |
- definovat postup výroby svého projektu |
- komunikovat téma v cizím jazyce |
- komunikovat téma v cizím jazyce |
Odborné dovednosti |
---|
Student zvládne: |
Student zvládne: |
- koncepčně zpracovat zadané téma |
- koncepčně zpracovat zadané téma |
- zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu |
- zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu |
- technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
- technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
- připravit prezentaci svých dosažených výsledků |
- připravit prezentaci svých dosažených výsledků |
- připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
- připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Bhaskaran, Lakshmi. Podoby moderního designu : inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design. V Praze : Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-864-4.
-
FISCHER, Lucy. Art Direction & Production design. London, 2015. ISBN 9780813564357.
-
Graham, G. Filosofie umění. Brno : Barriste and Principal, 2000. ISBN 80-85947-53-6.
-
HUBATOVÁ-VACKOVÁ, Lada, ed., PAUKNEROVÁ, Pavla, ed. a ŘÍHA, Cyril, ed. Tam a zpátky: současný design, architektura a urbanismus.. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2015.
-
Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha, 2005.
-
KOLESÁR, Zdeno et al. Design ve službách trvale udržitelného rozvoje. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2017.
-
Langhamer, Antonín. Legenda o českém skle. Tigris Zlín, 1999. ISBN 80-86062-02-3.
-
LANGHAMER, Antonín. Sklo a světlo?150 let sklářské školy v Kamenickém Šenově. 1856. ISBN 8071010588.
-
Miller, Judith. Sklo 20. století. Noxi Bratislava, 2005. ISBN 80-89179-21-5.
-
Pijoan, J. a kol. Dějiny umění, sv. 1-10. Praha : Odeon, 1991.
-
RICKE, Helmut. Czech Glass 1945?1980/Design in an Age of Adversity. Stuttgart, 2008. ISBN 9783897902176.
|