Vyučující
|
-
Kolesár Zdeno, prof. PhDr. Ph.D.
-
Stanický Petr, prof. MgA. MFA
|
Obsah předmětu
|
Tématické okruhy: Umění jako specifická forma lidského komunikativního jednání. Umělecké dílo jako komunikační médium. Estetika umění a masových médií. Vysoké a nízké (pokleslé) umění. Masové a alternativní umění. Knižní, filmový a hudební průmysl. Umělecké dílo jako zboží a mediální produkt. Ekonomická hodnota umění. Populární kultura. Dramaturgie uměleckých pořadů v soukromých a veřejnoprávních mediích (knižní nakladatelství, periodický tisk, rozhlas a televize). Umění a internet.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základy oborů mediální a kulturální studia. |
Základy oborů mediální a kulturální studia. |
Výsledky učení |
---|
Schopnost interpretace mediálního textu. |
Schopnost interpretace mediálního textu. |
Vyučovací metody |
---|
Přednášení |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Esej |
Esej |
Doporučená literatura
|
-
Hannes Leopoldseder, Christine Schopf, Gerfried Stocker. Ars Electronica 2016. HATJE CANTZ, 2017. ISBN 9783775741934.
-
Hauser, A. The Social History of Art. London-New York: Routledge, 1999. ISBN 0415199484.
-
Mach, Miloš. Makroekonomie II pro inženýrské studium. 2. vyd. Praha : Melandrium, 1998. ISBN 8086175030.
-
Mach, Miloš. Makroekonomie. Vyd. 1. Slaný : Melandrium, 2002. ISBN 8086175227.
-
Mankiw, N.G. Zásady ekonomie. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-891-1.
-
N. Gregory Mankiw. Macroeconomics.
-
Ondrčka, Pavel. Rozšíoení základu makroekonomické teorie. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, Fakulta managementu a ekonomiky, 2003. ISBN 807318124X.
-
Pavelka, J. Kultura, média, literatura. Brno: Středoevropské vydavatelství a nakladatelství Regiony.
-
Pavelka, J. O růži, Tibeťanech a postmodernismu. Brno: Bonus A, 1997. ISBN 80-85914-50-6.
-
Pavelka, J., Pospíšil, I. Slovník epoch, směrů, skupin a manifestů. Brno: Georgetown, 1993. ISBN 80-901604-0-9.
|