|
Vyučující
|
-
Stanický Petr, prof. MgA. MFA
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na samostatnou tvorbu studenta, který bude schopen jak vlastní ateliérové produkce, tak plnohodnotné práce ve sklářském průmyslu. Cílem předmětu je identifikace oblastí zájmu a stanovení dlouhodobého rozvojového záměru každého studenta, prohloubení znalostí a dovedností ve zvolené oblasti. Tvorba experimentálních a novátorských řešení, i řešení určených k realizaci, vždy přímo souvisejících s charakterem daného projektu. 1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Brainstorming, moodboard, storyboard 3. Konzultace nad rozpracovaným tématem 4. Konzultace nad rozpracovaným tématem 5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Realizace pracovních modelů 7. Konzultace nad rozpracovaným tématem 8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Realizace modelu kolekce, produktové sady z finálního materiálu 10. Konzultace nad rozpracovaným tématem 11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace nad rozpracovaným tématem 13. Vyhodnocení zadání Student přebírá zodpovědnost a iniciativu za svůj další rozvoj, cvičení menšího rozsahu i komplexně pojaté projekty definuje samostatně po konzultaci s pedagogem.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - profesionálně realizovat své individuální téma magisterské práce |
| - profesionálně realizovat své individuální téma magisterské práce |
| - kontextualizovat možné potencionality zvoleného tématu, a to jak v praktické, tak i v koncepční části |
| - kontextualizovat možné potencionality zvoleného tématu, a to jak v praktické, tak i v koncepční části |
| - provést důkladnou analýzu svých schopností, které vedou k úspěšnému koncepčnímu, technologickému a prostorovému řešení diplomové práce |
| - provést důkladnou analýzu svých schopností, které vedou k úspěšnému koncepčnímu, technologickému a prostorovému řešení diplomové práce |
| - prezentovat své výsledky v institucionálním a veřejném prostoru |
| - prezentovat své výsledky v institucionálním a veřejném prostoru |
| - vytvořit podklady pro adekvátní adjustaci svých dosažených výsledků a zároveň ji přesvědčivě realizovat |
| - vytvořit podklady pro adekvátní adjustaci svých dosažených výsledků a zároveň ji přesvědčivě realizovat |
| - odperezntovat kompletní sadu vizuálních i textových materiálů potřebných pro prezentaci |
| - odperezntovat kompletní sadu vizuálních i textových materiálů potřebných pro prezentaci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - koncepčně zpracovat zadané a individuálně zvolené téma |
| - koncepčně zpracovat zadané a individuálně zvolené téma |
| - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu |
| - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu |
| - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
| - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
| - připravit prezentaci svých dosažených výsledků |
| - připravit prezentaci svých dosažených výsledků |
| - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
| - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
| - zpracovat podklady, na jejichž základě je schopen dokomunikovat výrobu se subdodavatelem (partnerské firmy, speciální výroby) |
| - zpracovat podklady, na jejichž základě je schopen dokomunikovat výrobu se subdodavatelem (partnerské firmy, speciální výroby) |
| - adekvátně adjustovat realizované dílo v souvislosti s definovaným prostorem |
| - adekvátně adjustovat realizované dílo v souvislosti s definovaným prostorem |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Praktické procvičování |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Praktické procvičování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Day, Ch. Duch a místo. Brno : ERA, 2004. ISBN 80-86517-95-0.
-
Fiell, Ch. a P. Designing the 21st Century. Koln : Taschen, 2003. ISBN 3-8228-5883-8.
-
Hoffman, Jens. Show Time: The 50 most influental exhibitions of contemporary art. D.A.P. / Distributed Art Publishers, Inc., 2014. ISBN 9780500239117.
-
KLASOVÁ, Milena. Libenský a Brychtová. Praha: Gallery. 2002.
-
KOLESÁR, Zdeno et al. Design ve službách trvale udržitelného rozvoje. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2017.
-
LANGHAMER, Antonín. Sklo a světlo?150 let sklářské školy v Kamenickém Šenově. 1856. ISBN 8071010588.
-
LEWRICK, Michael, Patrick LINK a Larry J. LEIFER. The design thinking toolbox: a guide to mastering the most popular and valuable innovation methods.. New Jersey, 2020. ISBN 978-1-119-62919-1.
-
MICHL, Jan. Funkcionalismus, design, škola, trh: čtrnáct textů o problémech teorie a praxe moderního designu. Brno. 2012.
-
Petrová, Sylva. České sklo. Praha, 2001.
-
Ricke, Helmut. Czech Glass 1945-1980. Design in an Age of Adversity. Düsseldorf, 2005. ISBN 978-3-89790-217-6.
|