|
Vyučující
|
-
Stanický Petr, prof. MgA. MFA
|
|
Obsah předmětu
|
Úkolem předmětu je vychovat odborníka v oblasti designu skla s přesahem do architektury. Studium je zaměřeno na samostatnou tvorbu studenta, který bude schopen jak vlastní ateliérové produkce, tak plnohodnotné práce ve sklářském průmyslu. Cílem předmětu je identifikace oblastí zájmu a stanovení dlouhodobého rozvojového záměru každého studenta, prohloubení znalostí a dovedností ve zvolené oblasti. Tvorba experimentálních a novátorských řešení, i řešení určených k realizaci, vždy přímo souvisejících s charakterem daného projektu. 1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Brainstorming, moodboard, storyboard 3. Konzultace nad rozpracovaným tématem 4. Konzultace nad rozpracovaným tématem 5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Realizace pracovních modelů 7. Konzultace nad rozpracovaným tématem 8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Realizace modelu kolekce, produktové sady z finálního materiálu 10. Konzultace nad rozpracovaným tématem 11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace nad rozpracovaným tématem 13. Vyhodnocení zadání Student přebírá zodpovědnost a iniciativu za svůj další rozvoj, cvičení menšího rozsahu i komplexně pojaté projekty definuje samostatně po konzultaci s pedagogem.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - definovat své individuální téma magisterské práce a současně je schopen zpracovat druhé (ateliérové) zadání |
| - definovat své individuální téma magisterské práce a současně je schopen zpracovat druhé (ateliérové) zadání |
| - ověřit si možné potencionality zvoleného tématu a to jak v praktické tak i v koncepční části |
| - ověřit si možné potencionality zvoleného tématu a to jak v praktické tak i v koncepční části |
| - provést důkladnou analýzu svých schopností, které vedou k úspěšnému koncepčnímu a technologickému řešení diplomové práce |
| - provést důkladnou analýzu svých schopností, které vedou k úspěšnému koncepčnímu a technologickému řešení diplomové práce |
| - prezentovat své výsledky v institucionálním prostoru jako ja například galerie |
| - prezentovat své výsledky v institucionálním prostoru jako ja například galerie |
| - vytvořit adekvátní adjustaci svých dosažených výsledků |
| - vytvořit adekvátní adjustaci svých dosažených výsledků |
| - odprezentovat kompletní sadu vizuálních i textových materiálů potřebných pro prezentaci ateliéru |
| - odprezentovat kompletní sadu vizuálních i textových materiálů potřebných pro prezentaci ateliéru |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - koncepčně zpracovat zadané a individuálně zvolené téma |
| - koncepčně zpracovat zadané a individuálně zvolené téma |
| - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu |
| - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu |
| - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
| - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
| - připravit prezentaci svých dosažených výsledků |
| - připravit prezentaci svých dosažených výsledků |
| - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
| - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
| - zpracovat podklady, na jejichž základě je schopen dokomunikovat výrobu se subdodavatelem (partnerské firmy, speciální výroby) |
| - zpracovat podklady, na jejichž základě je schopen dokomunikovat výrobu se subdodavatelem (partnerské firmy, speciální výroby) |
| - adekvátně adjustovat realizované dílo v souvislosti s definovaným prostorem |
| - adekvátně adjustovat realizované dílo v souvislosti s definovaným prostorem |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Analýza uměleckého díla |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
|
Doporučená literatura
|
-
Antonín Langhamer. Legenda o českém skle . Zlín, 1999.
-
Drahotová,O. Historie sklářské výroby v Českých zemích I. díl. Academia Praha, 2005. ISBN 80-200-1287-7.
-
FISCHER, Lucy. Art Direction & Production design. London, 2015. ISBN 9780813564357.
-
HUBATOVÁ-VACKOVÁ, Lada, ed., PAUKNEROVÁ, Pavla, ed. a ŘÍHA, Cyril, ed. Tam a zpátky: současný design, architektura a urbanismus.. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2015.
-
KOLESÁR, Zdeno et al. Design ve službách trvale udržitelného rozvoje. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2017.
-
Michl, Jan. Tak nám prý forma sleduje funkci : sedm úvah o designu vůbec a o chápání funkcionalismu zvláště. Vyd. 1. Praha : VŠUP, 2003. ISBN 80-901982-7-9.
-
Petrová, Sylva. České sklo. Praha, 2001.
-
Pijoan, J. a kol. Dějiny umění, sv. 1-10. Praha : Odeon, 1991.
-
ZUIDERVAART, Lambert. Art in Public. Cambridge: University Press, 2011. ISBN 9780521112741.
-
ZUIDERVAART, Lambert. Umění a sociální transformace. Ústí nad Labem: FUD UJEP, 2015. ISBN 9788074149795.
|