|
Vyučující
|
-
Spružinová Michaela, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Brainstorming, moodboard, storyboard 3. Konzultace nad rozpracovaným tématem 4. Konzultace nad rozpracovaným tématem 5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Realizace pracovních modelů 7. Konzultace nad rozpracovaným tématem 8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Realizace modelů kolekce, produktové řady z finálního materiálu 10. Vyhodnocení zadání
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 150 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 90 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 95 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - seznámit se s materiálovými vlastnostmi skla |
| - seznámit se s materiálovými vlastnostmi skla |
| - seznámit se s technologickými postupy potřebnými ke zpracování zadaného tématu. |
| - seznámit se s technologickými postupy potřebnými ke zpracování zadaného tématu. |
| - seznámit se s širším kontextem tvorby v designu a volném umění |
| - seznámit se s širším kontextem tvorby v designu a volném umění |
| - rozvíjet kritické uvažování |
| - rozvíjet kritické uvažování |
| - verbálně formulovat své koncepční řešení tématu |
| - verbálně formulovat své koncepční řešení tématu |
| - definovat postup výroby svého projektu |
| - definovat postup výroby svého projektu |
| - komunikovat téma v cizím jazyce |
| - komunikovat téma v cizím jazyce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - koncepčně zpracovat zadané téma |
| - koncepčně zpracovat zadané téma |
| - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu |
| - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu |
| - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
| - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
| - připravit prezentaci svých dosažených výsledků |
| - připravit prezentaci svých dosažených výsledků |
| - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
| - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
BHASKARAN, Lakshmi. Podoby moderního designu: inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design. V Praze: Slovart, 2007. ISBN 9788072098644.
-
FISCHER, Lucy. Art Direction & Production design. London, 2015. ISBN 9780813564357.
-
Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha, 2005.
-
KOLESÁR, Zdeno et al. Design ve službách trvale udržitelného rozvoje. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2017.
-
Michl, Jan. Tak nám prý forma sleduje funkci : sedm úvah o designu vůbec a o chápání funkcionalismu zvláště. Vyd. 1. Praha : VŠUP, 2003. ISBN 80-901982-7-9.
-
PETROVÁ, Eva. Výstavy v čase proměn. České Budějovice:, 2009. ISBN 978808699075.
-
Petrová, Sylva. České sklo. Praha, 2001.
-
VÁCLAVOVÁ, Denisa; ŽIŽKA, Tomáš (eds.). Site-specific. Praha: Pražská scéna, 2008. ISBN 970806102443.
|