|
Vyučující
|
-
Spružinová Michaela, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je kombinace přemýšlení nad reálným řemeslným řešením (kde je kladen důraz na realizovatelnost řešení) a konceptuální přístup použití řemeslných technik. Předmět je zaměřen na řemeslné postupy aplikované na postkonceptuální myšlení. Důraz je kladen na konceptuální uchopení zadaného tématu a zvládnutí řemeslných technik. Předmět se zaměřuje jak na navrhování konceptů, tak na řemeslnou výrobu (řezání, rytí, broušení). 1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Brainstorming, moodboard, storyboard 3. Konzultace nad rozpracovaným tématem 4. Konzultace nad rozpracovaným tématem 5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Realizace pracovních modelů 7. Konzultace nad rozpracovaným tématem 8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Realizace modelů kolekce, produktové řady z finálního materiálu 10. Konzultace nad rozpracovaným tématem 11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace nad rozpracovaným tématem 13. Vyhodnocení zadání Student používá získané znalosti pro komplexní řešení designérských projektů. Student je schopen zvolit pro konkrétní projekt vyšší obtížnosti optimální výrobní technologii a materiál při respektování základních ergonomických parametrů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - seznámit se s materiálovými vlastnostmi skla |
| - seznámit se s materiálovými vlastnostmi skla |
| - seznámit se s technologickými postupy potřebnými ke zpracování zadaného tématu. |
| - seznámit se s technologickými postupy potřebnými ke zpracování zadaného tématu. |
| - seznámit se s širším kontextem tvorby v designu a volném umění |
| - seznámit se s širším kontextem tvorby v designu a volném umění |
| - rozvíjet kritické uvažování |
| - rozvíjet kritické uvažování |
| - verbálně formulovat své koncepční řešení tématu |
| - verbálně formulovat své koncepční řešení tématu |
| - definovat postup výroby svého projektu |
| - definovat postup výroby svého projektu |
| - komunikovat téma v cizím jazyce |
| - komunikovat téma v cizím jazyce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - koncepčně zpracovat zadané téma |
| - koncepčně zpracovat zadané téma |
| - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu |
| - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu |
| - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
| - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
| - připravit prezentaci svých dosažených výsledků |
| - připravit prezentaci svých dosažených výsledků |
| - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
| - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
? Art and Antiques, Neues Glass, Keramika a sklo, Sklář a Keramik. .
-
FISCHER, Lucy (ed. Art Direction & Production design. London: I. B. Tauris & Co.. 2015.
-
HUBATOVÁ-VACKOVÁ, Lada, Pavla PAUKNEROVÁ a Cyril ŘÍHA. Tam a zpátky: současný design, architektura a urbanismus. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová. 2015.
-
KLASOVÁ, Milena. Libenský a Brychtová. Praha: Gallery. 2002.
-
KOLESÁR, Zdeno et al. Design ve službách trvale udržitelného rozvoje. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2017.
-
MICHL, Jan. Funkcionalismus, design, škola, trh: čtrnáct textů o problémech teorie a praxe moderního designu. Brno. 2012.
-
Miller, Judith. Sklo 20. století. Noxi Bratislava, 2005. ISBN 80-89179-21-5.
-
Petrová, Sylva. České sklo. Praha. 2018.
|