|
Vyučující
|
-
Psotková Sabina, MgA.
-
Skácel Václav, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Rozvoj osobnosti 2. Týmová spolupráce 3. Argumentační dovednosti 4. Výtvarné aktivity 5. Prezentace projektů - aktivity na bližší vzájemné poznání studentů - aktivity procvičující týmovou spolupráci + reflexe a pojmenování zkušenosti - trénink poskytování zpětné vazby - aktivity procvičující schopnost argumentace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Nezávislé a kritické myšlení. |
| Nezávislé a kritické myšlení. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student rozpozná své předpoklady pro práci v týmu, vyzkouší si různé role, naučí se efektivně využívat dostupné zdroje a hospodárně nakládat s vymezeným časem. |
| Student rozpozná své předpoklady pro práci v týmu, vyzkouší si různé role, naučí se efektivně využívat dostupné zdroje a hospodárně nakládat s vymezeným časem. |
| cyklus učení a komfortní zóna |
| cyklus učení a komfortní zóna |
| rozumí základním principům týmové spolupráce a skupinové dynamiky |
| rozumí základním principům týmové spolupráce a skupinové dynamiky |
| týmové role |
| týmové role |
| zná postup řešení problému / vedení projektu |
| zná postup řešení problému / vedení projektu |
| postup řešení problému |
| postup řešení problému |
| rozumí trojimperativu zdroje / kvalita / čas |
| rozumí trojimperativu zdroje / kvalita / čas |
| trojimperativ kvalita - čas - zdroje |
| trojimperativ kvalita - čas - zdroje |
| zná pravidla poskytování a přijímání zpětné vazby |
| zná pravidla poskytování a přijímání zpětné vazby |
| skupinová dynamika |
| skupinová dynamika |
| ví, jaké je jeho místo / role ve skupině |
| ví, jaké je jeho místo / role ve skupině |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analýza zadání |
| analýza zadání |
| dovede analyzovat zadání úkolu |
| dovede analyzovat zadání úkolu |
| dovede navrhnout řešení a stanovit postup |
| dovede navrhnout řešení a stanovit postup |
| práce s časem |
| práce s časem |
| dovede komunikovat a najít dohodu s ostatními |
| dovede komunikovat a najít dohodu s ostatními |
| stanovení postupu |
| stanovení postupu |
| dovede odprezentovat a obhájit svůj návrh |
| dovede odprezentovat a obhájit svůj návrh |
| rozdělení rolí a úkolů |
| rozdělení rolí a úkolů |
| dovede poskytnout i přijmout zpětnou vazbu |
| dovede poskytnout i přijmout zpětnou vazbu |
| zpětná vazba - poskytování a přijímání |
| zpětná vazba - poskytování a přijímání |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
PLAMÍNEK, Jiří a Daniel FRANC. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět. ISBN 9788024744841.
-
TELLÉUS, Annika. Naslouchat je umění: jak účinně a pozitivně komunikovat. Praha: Portál, 2022. ISBN 978-80-262-1869-2.
-
THALER, Richard H. a Cass R. SUNSTEIN. Nudge (Šťouch): jak postrčit lidi k lepšímu rozhodování o zdraví, majetku a štěstí. Zlín: Kniha Zlín, 2010. ISBN 978-80-87162-66-8.
|