|
Vyučující
|
-
Kovařík Vladimír, doc. M.A.
-
Psotková Sabina, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu - teoretická část: - Typy šperků - Mechanismy ve šperkařství - Tradiční šperkařské techniky Obsah předmětu - praktická část: - Plastický a dutý šperk / malý objekt - Příprava šperku / malého objektu pro techniku ?Lití na ztracený vosk' - Filigrán nebo jiná klasická šperkařská technika - Dokončení a povrchové úpravy šperku / malého objektu vytvořeného technikou - Lití na ztracený vosk - Zpracování alternativních materiálů ve šperkařství
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pracovní činnosti (dílny)
- Příprava na zápočet
- 8 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Všeobecný přehled o materiálech, jejich vzniku a vývoji. |
| Všeobecný přehled o materiálech, jejich vzniku a vývoji. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Manuální zručnost, preciznost. |
| Manuální zručnost, preciznost. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student získá základní teoretický přehled technologie produkce šperku v individualním i masovém měřítku. Osvojí si tradiční manuální šperkařské postupy, přenositelné z velké části do obecné designérské praxe. |
| Student získá základní teoretický přehled technologie produkce šperku v individualním i masovém měřítku. Osvojí si tradiční manuální šperkařské postupy, přenositelné z velké části do obecné designérské praxe. |
| Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. |
| Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. |
| Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu. |
| Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu. |
| Popsat metody použité při zpracování úkolu. |
| Popsat metody použité při zpracování úkolu. |
| Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace. |
| Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace. |
| Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením. |
| Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Identifikovat problém. |
| Identifikovat problém. |
| Analyzovat stávající stav řešené problematiky. |
| Analyzovat stávající stav řešené problematiky. |
| Navrhnout alternativy / možností řešení. |
| Navrhnout alternativy / možností řešení. |
| Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení. |
| Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení. |
| Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt. |
| Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Pracovní činnosti (dílny) |
| Pracovní činnosti (dílny) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
|
Doporučená literatura
|
-
Denison, Edward. More packaging prototypes. Mies : Rotovision, 2006. ISBN 978-2-940361-37-3.
-
J. Skálová. Nauka o materiálech. Plzeň - Západočeská univerzita, 2003. ISBN 978-807-0432-440.
-
KULA, Daniel a Elodie TERNAUX. Materiology: průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, 2012. ISBN 978-80-260-0538-4.
-
NIEMEIJER, Peter Drijver; Johannes. Rietveld meubels om zelf te maken = How to construct Rietveld furniture. Amsterdam: Thoth, 2001. ISBN 90-686-8280-6.
|