Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu - teoretická část: - Kovy ve šperkařství - Vybavení šperkařské dílny - Puncovní zákon Obsah předmětu - praktická část: - Pilování a frézování kovů - Pájení a žíhání kovů - Spojování a povrchové úpravy kovů - Zpracování surových materiálů - válcování a protahování kovů - Zasazování kamenů - Zpracování alternativních materiálů ve šperkařství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pracovní činnosti (dílny)
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 8 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Všeobecný přehled o materiálech, jejich vzniku a vývoji. |
Všeobecný přehled o materiálech, jejich vzniku a vývoji. |
Odborné dovednosti |
---|
Manuální zručnost, preciznost. |
Manuální zručnost, preciznost. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student získá základní teoretický přehled o technologii a produkci šperku v individuálním i masovém měřítku. Osvojí si tradiční manuální šperkařské postupy, přenositelné z velké části do obecné designérské praxe. |
Student získá základní teoretický přehled o technologii a produkci šperku v individuálním i masovém měřítku. Osvojí si tradiční manuální šperkařské postupy, přenositelné z velké části do obecné designérské praxe. |
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. |
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. |
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu. |
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu. |
Popsat metody použité při zpracování úkolu. |
Popsat metody použité při zpracování úkolu. |
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace. |
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace. |
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením. |
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením. |
Odborné dovednosti |
---|
Identifikovat problém. |
Identifikovat problém. |
Analyzovat stávající stav řešené problematiky. |
Analyzovat stávající stav řešené problematiky. |
Navrhnout alternativy / možností řešení. |
Navrhnout alternativy / možností řešení. |
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení. |
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení. |
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt. |
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pracovní činnosti (dílny) |
Pracovní činnosti (dílny) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Pracovní činnosti (dílny) |
Pracovní činnosti (dílny) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Doporučená literatura
|
-
Denison, Edward. More packaging prototypes. Mies : Rotovision, 2006. ISBN 978-2-940361-37-3.
-
J. Skálová. Nauka o materiálech. Plzeň - Západočeská univerzita, 2003. ISBN 978-807-0432-440.
-
KULA, Daniel a Elodie TERNAUX. Materiology: průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, 2012. ISBN 978-80-260-0538-4.
-
NIEMEIJER, Peter Drijver; Johannes. Rietveld meubels om zelf te maken = How to construct Rietveld furniture. Amsterdam: Thoth, 2001. ISBN 90-686-8280-6.
|