Vyučující
|
-
Pecháček Ivan, Mgr. art.
-
Kovařík Vladimír, doc. M.A.
|
Obsah předmětu
|
- Výuka předmětu probíhá blokově v prvním týdnu zimního semestru. Studenti na základě vlastního výzkumu uměleckých projevů vztahujících se k enviromentálnímu prostředí vytvářejí vlastní výtvarný projekt (instalace, objekt, happening a jeho dokumentace ap.)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
- Semestrální práce
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Samostatnost, kritické myšlení. Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. Schopnost prezentace výsledků vlastní práce, a to jak formou elektronické prezentace, tak i osobní prezentací před posluchači ať už z řad studentů či pedagogů, nebo před zadavateli reaálných úkolů. |
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Samostatnost, kritické myšlení. Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. Schopnost prezentace výsledků vlastní práce, a to jak formou elektronické prezentace, tak i osobní prezentací před posluchači ať už z řad studentů či pedagogů, nebo před zadavateli reaálných úkolů. |
Výsledky učení |
---|
Student umí rozpoznat své silné stránky a rozvíjí je. Rozšiřuje své designérské dovednosti. Prohlubuje schopnost prezentace vlastního řešení. Výsleky své práce je schopen sebekriticky zhodnotit a na základě téro sebekritiky si stanovit další cíle. |
Student umí rozpoznat své silné stránky a rozvíjí je. Rozšiřuje své designérské dovednosti. Prohlubuje schopnost prezentace vlastního řešení. Výsleky své práce je schopen sebekriticky zhodnotit a na základě téro sebekritiky si stanovit další cíle. |
- definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu - popsat metody použité při zpracování úkolu - zdůvodnit volbu způsobu vizualizace - vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením |
- definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu - popsat metody použité při zpracování úkolu - zdůvodnit volbu způsobu vizualizace - vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením |
Odborné dovednosti |
---|
- identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt |
- identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Andy Goldsworthy . Rivers And Tides .
-
Goldsworthy Andy . Enclosure: Andy Goldsworthy .
-
Holl Steven. Paralaxa. 2003. ISBN 80-86517-68-3.
-
Lailach Michael, Grosenick Uta. Land Art. 2007.
|