Předmět: Environmentální trendy ve vizuálním umění 2

» Seznam fakult » FMK » KADE
Název předmětu Environmentální trendy ve vizuálním umění 2
Kód předmětu KADE/MD9EV
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pecháček Ivan, Mgr. art.
  • Kovařík Vladimír, doc. M.A.
Obsah předmětu
- Výuka předmětu probíhá blokově v prvním týdnu zimního semestru. Studenti na základě vlastního výzkumu uměleckých projevů vztahujících se k enviromentálnímu prostředí vytvářejí vlastní výtvarný projekt (instalace, objekt, happening a jeho dokumentace ap.)

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
  • Semestrální práce - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Samostatnost, kritické myšlení. Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. Schopnost prezentace výsledků vlastní práce, a to jak formou elektronické prezentace, tak i osobní prezentací před posluchači ať už z řad studentů či pedagogů, nebo před zadavateli reaálných úkolů.
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Samostatnost, kritické myšlení. Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. Schopnost prezentace výsledků vlastní práce, a to jak formou elektronické prezentace, tak i osobní prezentací před posluchači ať už z řad studentů či pedagogů, nebo před zadavateli reaálných úkolů.
Výsledky učení
Student umí rozpoznat své silné stránky a rozvíjí je. Rozšiřuje své designérské dovednosti. Prohlubuje schopnost prezentace vlastního řešení. Výsleky své práce je schopen sebekriticky zhodnotit a na základě téro sebekritiky si stanovit další cíle.
Student umí rozpoznat své silné stránky a rozvíjí je. Rozšiřuje své designérské dovednosti. Prohlubuje schopnost prezentace vlastního řešení. Výsleky své práce je schopen sebekriticky zhodnotit a na základě téro sebekritiky si stanovit další cíle.
- definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu - popsat metody použité při zpracování úkolu - zdůvodnit volbu způsobu vizualizace - vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením
- definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu - popsat metody použité při zpracování úkolu - zdůvodnit volbu způsobu vizualizace - vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením
Odborné dovednosti
- identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt
- identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Andy Goldsworthy . Rivers And Tides .
  • Goldsworthy Andy . Enclosure: Andy Goldsworthy .
  • Holl Steven. Paralaxa. 2003. ISBN 80-86517-68-3.
  • Lailach Michael, Grosenick Uta. Land Art. 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr