Předmět: Cirkulární ekonomika a design 2

» Seznam fakult » FMK » KADE
Název předmětu Cirkulární ekonomika a design 2
Kód předmětu KADE/MD9CE
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky eLearning
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Antih Střelcová Alexandra, Mgr. M.A.
Obsah předmětu
Výukové materiály jsou umístěny na https://moodle.utb.cz/. Název kurzu: Cirkulární ekonomika a design 1. Zkratka kurzu: KADE/MD8CE

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Týmová práce, Zážitková (sebezkušenostní), Sebereflexe, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích, E-learning
  • Účast na výuce - 1 hodina za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 1 hodina za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace.
Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace.
Výsledky učení
V tomto kurzu zkoumáme a rozvíjíme pojem Cirkulární ekonomika: jak mohou podniky vytvářet hodnoty opakovaným používáním a recyklací produktů, jak mohou designéři přinést nová inovativní řešení a jak mohou přispět k tomu, aby cirkulace započala. Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace.
V tomto kurzu zkoumáme a rozvíjíme pojem Cirkulární ekonomika: jak mohou podniky vytvářet hodnoty opakovaným používáním a recyklací produktů, jak mohou designéři přinést nová inovativní řešení a jak mohou přispět k tomu, aby cirkulace započala. Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace.
Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky v kontextu.
Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky v kontextu.
Aplikovat základní principy Cirkulární ekonomiky v praxi.
Aplikovat základní principy Cirkulární ekonomiky v praxi.
zdůvodnit volbu zvolených metod aplikovaných na cirkulární produkty a obchodní modely
zdůvodnit volbu zvolených metod aplikovaných na cirkulární produkty a obchodní modely
Přehled cirkulárních obchodních modelů.
Přehled cirkulárních obchodních modelů.
Odborné dovednosti
student/studentka je schopen analyzovat své produkty z hlediska vykazování / nevykazování prvků cirkulární ekonomiky a odůvodnit proč
student/studentka je schopen analyzovat své produkty z hlediska vykazování / nevykazování prvků cirkulární ekonomiky a odůvodnit proč
student/studentka je schopen navrhnout řešení jak z produktu "necirkulárního"/ nevykazujícího znaky cirkulární ekonomiky navrhnout produkt cirkulární a jaký obchodní model na produkt aplikovat.
student/studentka je schopen navrhnout řešení jak z produktu "necirkulárního"/ nevykazujícího znaky cirkulární ekonomiky navrhnout produkt cirkulární a jaký obchodní model na produkt aplikovat.
provést průzkum cirkulárních produktů a značek existujících na trhu a dokáže je analyzovat a odprezentovat
provést průzkum cirkulárních produktů a značek existujících na trhu a dokáže je analyzovat a odprezentovat
je schopen analyzovat produkt z pohledu cirkulární ekonomiky (metody, obchodní model, archetyp, typ objehového cyklu,...)
je schopen analyzovat produkt z pohledu cirkulární ekonomiky (metody, obchodní model, archetyp, typ objehového cyklu,...)
zná klíčové metody, jako je metoda LCA a ví kde a jak ji získat pro analýzu produktů a značek, Cradle To Cradle a další
zná klíčové metody, jako je metoda LCA a ví kde a jak ji získat pro analýzu produktů a značek, Cradle To Cradle a další
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
E-learning
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Týmová práce
Týmová práce
Sebereflexe
Sebereflexe
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
E-learning
Hodnotící metody
Rešerše
Rozhovor
Rešerše
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Rozhovor
Doporučená literatura
  • Products That Last: Product Design for Circular Business Models. The Netherlands, 2019.
  • FRANKLIN, K. Radical matter: revolutionary materials and design for a sustainable future.. New York, 2018.
  • HAFFMANS, S:. Products That Flow: Circular Business Models and Design Strategies for Fast Moving Consumer Goods. The Netherlands, 2018.
  • Charter. Designing for the circular economy.. London, 2019.
  • Kyle J. Ritchie, Eric Corey Freed. Circular Economy For Dummies. 2021.
  • Papanek. Design for the real world.. USA, 1973.
  • POTTER, N. Co je designér: věci, místa, sdělení. Praha, 2018.
  • RAWORTH, K. Doughnut economics: seven ways to think like a 21st century economist.. Vermont, 2017.
  • Solanski, S. Why Materials Matter: Responsible Design for a Better World,. USA, 2017.
  • WEETMAN, C. A circular economy handbook for business and supply chains: repair, remake, redesign, rethink. New York, 2017.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr