Předmět: Ateliér Produktový design 7

» Seznam fakult » FMK » KADE
Název předmětu Ateliér Produktový design 7
Kód předmětu KADE/MD7AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
- Reálné ukoly, zde je kladen důraz především na možnost realizovatelnost navrhovaného řešení, v kombinaci s úkoly akademickými, zde nemusí být realizovatelnost řešení hlavní podmínkou a experimentálními úkoly, u kterých je důraz kladen především na originální ideu navrhovaného řešení, její prezentaci. - Studenti jsou vedeni k samostatnému, kritickému způsobu myšlení. - Jsou podněcováni k hledání novátorských řešení ve variantách.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
  • Domácí příprava na výuku - 140 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Samostatnost, kritické myšlení. Schopnost využivat dostupné technologie a materiály v oblasti zrychlení realizace projektů. Schopnost organizačního zajištění kooperací. Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. Schopnost prezentace výsledků vlastní práce, a to jak formou elektronické prezentace, tak i osobní prezentací před posluchači ať už z řad studentů či pedagogů, nebo před zadavateli reaálných úkolů.
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Samostatnost, kritické myšlení. Schopnost využivat dostupné technologie a materiály v oblasti zrychlení realizace projektů. Schopnost organizačního zajištění kooperací. Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. Schopnost prezentace výsledků vlastní práce, a to jak formou elektronické prezentace, tak i osobní prezentací před posluchači ať už z řad studentů či pedagogů, nebo před zadavateli reaálných úkolů.
Výsledky učení
Student umí rozpoznat své silné stránky a rozvíjí je. Rozšiřuje své designérské dovednosti. Prohlubuje schopnost prezentace vlastního řešení. Výsleky své práce je schopen sebekriticky zhodnotit a na základě téro sebekritiky si stanovit další cíle.
Student umí rozpoznat své silné stránky a rozvíjí je. Rozšiřuje své designérské dovednosti. Prohlubuje schopnost prezentace vlastního řešení. Výsleky své práce je schopen sebekriticky zhodnotit a na základě téro sebekritiky si stanovit další cíle.
- definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu - popsat metody použité při zpracování úkolu - zdůvodnit volbu způsobu vizualizace - vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením
- definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu - popsat metody použité při zpracování úkolu - zdůvodnit volbu způsobu vizualizace - vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením
Odborné dovednosti
- identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt
- identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • Experimental formats & packaging : creative solutions for inspiring graphic design. Mies : RotoVision, 2007. ISBN 978-2-940361-89-2.
  • Donald A. Norman. Design pro každý den. Praha, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
  • Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha : VŠUP, 2005. ISBN 80-86863-03-4.
  • KOLESÁR, Zdeno et al. Design ve službách trvale udržitelného rozvoje. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2017.
  • Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava, 2006. ISBN 80-968658-5-4.
  • Kozak, Gisela Ruth. Package design now!. Köln : Taschen, 2008. ISBN 978-3-8228-4031-3.
  • Luke Herriott. The designer´s Packaging bible. www.rotovision.com, 2007. ISBN 978-2-940361-72-4.
  • Marcello Minale. The Leader of the Pack. 1993. ISBN 1 870458 50 8.
  • Norman, Donald A. Design pro 21. století. Praha : Kolín nad Rýnem : Slovart ; Taschen, 2004. ISBN 8072096192.
  • Penny Sparkeová. Století Designu Průkopníci designu 20 století Slováry. 2000.
  • Stacey King Gordon. Packaging Makeovers. Gloucester, 2001. ISBN 1-59253-110-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr