Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Reálné ukoly, zde je kladen důraz především na možnost realizovatelnost navrhovaného řešení, v kombinaci s úkoly akademickými, zde nemusí být realizovatelnost řešení hlavní podmínkou a experimentálními úkoly, u kterých je důraz kladen především na originální ideu navrhovaného řešení, její prezentaci. - Studenti jsou vedeni k samostatnému, kritickému způsobu myšlení. - Jsou podněcováni k hledání novátorských řešení ve variantách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
- Domácí příprava na výuku
- 140 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Samostatnost, kritické myšlení. Schopnost využivat dostupné technologie a materiály v oblasti zrychlení realizace projektů. Schopnost organizačního zajištění kooperací. Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. Schopnost prezentace výsledků vlastní práce, a to jak formou elektronické prezentace, tak i osobní prezentací před posluchači ať už z řad studentů či pedagogů, nebo před zadavateli reaálných úkolů. |
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Samostatnost, kritické myšlení. Schopnost využivat dostupné technologie a materiály v oblasti zrychlení realizace projektů. Schopnost organizačního zajištění kooperací. Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. Schopnost prezentace výsledků vlastní práce, a to jak formou elektronické prezentace, tak i osobní prezentací před posluchači ať už z řad studentů či pedagogů, nebo před zadavateli reaálných úkolů. |
Výsledky učení |
---|
Student umí rozpoznat své silné stránky a rozvíjí je. Rozšiřuje své designérské dovednosti. Prohlubuje schopnost prezentace vlastního řešení. Výsleky své práce je schopen sebekriticky zhodnotit a na základě téro sebekritiky si stanovit další cíle. |
Student umí rozpoznat své silné stránky a rozvíjí je. Rozšiřuje své designérské dovednosti. Prohlubuje schopnost prezentace vlastního řešení. Výsleky své práce je schopen sebekriticky zhodnotit a na základě téro sebekritiky si stanovit další cíle. |
- definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu - popsat metody použité při zpracování úkolu - zdůvodnit volbu způsobu vizualizace - vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením |
- definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu - popsat metody použité při zpracování úkolu - zdůvodnit volbu způsobu vizualizace - vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením |
Odborné dovednosti |
---|
- identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt |
- identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
Experimental formats & packaging : creative solutions for inspiring graphic design. Mies : RotoVision, 2007. ISBN 978-2-940361-89-2.
-
Donald A. Norman. Design pro každý den. Praha, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
-
Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha : VŠUP, 2005. ISBN 80-86863-03-4.
-
KOLESÁR, Zdeno et al. Design ve službách trvale udržitelného rozvoje. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2017.
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava, 2006. ISBN 80-968658-5-4.
-
Kozak, Gisela Ruth. Package design now!. Köln : Taschen, 2008. ISBN 978-3-8228-4031-3.
-
Luke Herriott. The designer´s Packaging bible. www.rotovision.com, 2007. ISBN 978-2-940361-72-4.
-
Marcello Minale. The Leader of the Pack. 1993. ISBN 1 870458 50 8.
-
Norman, Donald A. Design pro 21. století. Praha : Kolín nad Rýnem : Slovart ; Taschen, 2004. ISBN 8072096192.
-
Penny Sparkeová. Století Designu Průkopníci designu 20 století Slováry. 2000.
-
Stacey King Gordon. Packaging Makeovers. Gloucester, 2001. ISBN 1-59253-110-5.
|