Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu - teoretická část: - Typy šperků - Mechanismy ve šperkařství - Tradiční šperkařské techniky Obsah předmětu - praktická část: - Plastický a dutý šperk / malý objekt - Příprava šperku / malého objektu pro techniku Lití na ztracený vosk - Filigrán nebo jiná klasická šperkařská technika - Dokončení a povrchové úpravy šperku / malého objektu vytvořeného technikou - Lití na ztracený vosk - Zpracování alternativních materiálů ve šperkařství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pracovní činnosti (dílny)
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Všeobecný přehled o materiálech, jejich vzniku a vývoji. |
Všeobecný přehled o materiálech, jejich vzniku a vývoji. |
Výsledky učení |
---|
Student získá základní teoretický přehled technologie produkce šperku v individualním i masovém měřítku. Osvojí si tradiční manuální šperkařské postupy, přenositelné z velké části do obecné designérské praxe. |
Student získá základní teoretický přehled technologie produkce šperku v individualním i masovém měřítku. Osvojí si tradiční manuální šperkařské postupy, přenositelné z velké části do obecné designérské praxe. |
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. |
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. |
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu. |
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu. |
Popsat metody použité při zpracování úkolu. |
Popsat metody použité při zpracování úkolu. |
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace. |
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace. |
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením. |
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením. |
Odborné dovednosti |
---|
Identifikovat problém. |
Identifikovat problém. |
Analyzovat stávající stav řešené problematiky. |
Analyzovat stávající stav řešené problematiky. |
Navrhnout alternativy / možností řešení. |
Navrhnout alternativy / možností řešení. |
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení. |
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení. |
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt. |
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pracovní činnosti (dílny) |
Pracovní činnosti (dílny) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
Denison, Edward. More packaging prototypes. Mies : Rotovision, 2006. ISBN 978-2-940361-37-3.
-
KULA, Daniel a Elodie TERNAUX. Materiology: průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, 2012. ISBN 978-80-260-0538-4.
-
Skálová, Jana. Nauka o materiálech. 4. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7043-244-0.
|