Předmět: Ateliér Produktový design 5

» Seznam fakult » FMK » KADE
Název předmětu Ateliér Produktový design 5
Kód předmětu KADE/MD5AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pecháček Ivan, Mgr. art.
Obsah předmětu
Témata jsou zaměřena na rozvíjení hledání experimentálních či vizionářských zadání, kde je kladen důraz na myšlenku a její prezentaci, nové technologie a trendy. Komplexní spojení výtvarného řešení s funkčnosti a realizovatelnosti navržené konstrukce, inovativní možnosti nasazení projektů, identifikace návrhu se značkou a konkurenceschopnost.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Předpoklady
Odborné znalosti
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni, samostatnost, využití technologie a techniky související s používáním rapid prototyping v oblasti zrychlení realizací projektů, student experimentuje s výtvarnými prostředky na základě komplexní analýzy. Vysoká úroveň znalosti práce s podpůrnými programy.
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni, samostatnost, využití technologie a techniky související s používáním rapid prototyping v oblasti zrychlení realizací projektů, student experimentuje s výtvarnými prostředky na základě komplexní analýzy. Vysoká úroveň znalosti práce s podpůrnými programy.
Výsledky učení
Student dokáže komplexně uplatňovat své poznatky v tvůrčím procesu v oblasti POP designu, rozvíjí principy inovace projektu, estetické kvality, efektivní výrobu, ergonomii, spolehlivosti a snadnou použitelnost výrobků, inovativní možnosti nasazení projektů - obhajoby autorského řešení. Pokročilá úroveň práce s grafickými programy. Je schopen kolektivní práce sledující společný cíl.
Student dokáže komplexně uplatňovat své poznatky v tvůrčím procesu v oblasti POP designu, rozvíjí principy inovace projektu, estetické kvality, efektivní výrobu, ergonomii, spolehlivosti a snadnou použitelnost výrobků, inovativní možnosti nasazení projektů - obhajoby autorského řešení. Pokročilá úroveň práce s grafickými programy. Je schopen kolektivní práce sledující společný cíl.
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu.
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu.
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu.
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu.
Popsat metody použité při zpracování úkolu.
Popsat metody použité při zpracování úkolu.
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace.
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace.
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením.
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením.
Odborné dovednosti
Identifikovat problém.
Identifikovat problém.
Analyzovat stávající stav řešené problematiky.
Analyzovat stávající stav řešené problematiky.
Navrhnout alternativy / možností řešení.
Navrhnout alternativy / možností řešení.
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení.
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení.
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt.
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt.
Doporučená literatura
  • david E, Carter. American Corporate Identity 2006. ISBN 0-06-083340-8.
  • Charlotte - Peter Fiell. design now. 2007. ISBN 978-3-8228-5267-5.
  • Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 8086863034.
  • Kozak, G., Wiedemann, J. Package Design Now!. Köln, 2008. ISBN 978-3-8228-4031-3.
  • Stacey King Gordon. Packaging Makeovers. Gloucester, 2001. ISBN 1-59253-110-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr