Předmět: Ateliér Produktový design 4

» Seznam fakult » FMK » KADE
Název předmětu Ateliér Produktový design 4
Kód předmětu KADE/MD4AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pecháček Ivan, Mgr. art.
Obsah předmětu
Témata jsou zaměřena na rozvíjení principů inovace designu, estetické kvality, efektivní výrobě, ergonomice, spolehlivosti a snadné použitelnosti výrobků, inovativní možnosti nasazení projektů, pozitivní přínos kolektivní práce sledující společný cíl, kvalitní zpracování návrhů a výsledné kompletní virtuální prezentace oslovujícího zadavatele., identifikace návrhu se značkou a konkurenceschopnost.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni, samostatnost, využití technologie a techniky související s používáním rapid prototyping v oblasti zrychlení realizací projektů, hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. Odborná prezentace výsledků vlastní práce před skupinou studentů, která má možnost klást dotazy a simuluje tak potenciálního zadavatele projektu.
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni, samostatnost, využití technologie a techniky související s používáním rapid prototyping v oblasti zrychlení realizací projektů, hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. Odborná prezentace výsledků vlastní práce před skupinou studentů, která má možnost klást dotazy a simuluje tak potenciálního zadavatele projektu.
Výsledky učení
Student dokáže samostatně reagovat na kombinaci reálných úkolů oblasti POP designu, schopný nezbytné analýzy definující účel k dosažení realizace cílové ideje v podobě prezentace, modelu nebo prototypu. Obhajoby autorského řešení. Pokročilá úroveň práce s grafickými programy.
Student dokáže samostatně reagovat na kombinaci reálných úkolů oblasti POP designu, schopný nezbytné analýzy definující účel k dosažení realizace cílové ideje v podobě prezentace, modelu nebo prototypu. Obhajoby autorského řešení. Pokročilá úroveň práce s grafickými programy.
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu.
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu.
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu.
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu.
Popsat metody použité při zpracování úkolu.
Popsat metody použité při zpracování úkolu.
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace.
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace.
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením.
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením.
Odborné dovednosti
Identifikovat problém.
Identifikovat problém.
Analyzovat stávající stav řešené problematiky.
Analyzovat stávající stav řešené problematiky.
Navrhnout alternativy / možností řešení.
Navrhnout alternativy / možností řešení.
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení.
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení.
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt.
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt.
Doporučená literatura
  • david E, Carter. American Corporate Identity 2006. ISBN 0-06-083340-8.
  • Fiell, Peter. Design now!. Köln : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-5267-5.
  • Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 8086863034.
  • Kozak, Gisela Ruth. Package design now!. Köln : Taschen, 2008. ISBN 978-3-8228-4031-3.
  • Luke Herriott. The designer´s Packaging bible. www.rotovision.com, 2007. ISBN 978-2-940361-72-4.
  • Sparkeová, P. Století designu. Praha : Slovart, 1999. ISBN 80-7209-142-5.
  • Stacey King Gordon. Packaging Makeovers. Gloucester, 2001. ISBN 1-59253-110-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr