Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Tvorba průmyslového designu a jeho jednotlivých odvětví je závislá na znalosti materiálové základny a technologických postupech. Kromě výtvarné kreativity a schopnosti modelace vytvářeného produktu je nezbytné mít představu o jeho dalším životě a to hlavně v oblasti jeho produkce. Málokterý design je životaschopný bez kvalitní technologické přípravy. Zde se snoubí oblast sémantiky v designu s praktickým přístupem k jeho výrobě a použitím adekvátních materiálů a výrobních technologií. Správným propojením těchto základních atributů v procesu designu je možno u výsledného produktu dosáhnout ideálu schopného konkurence.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Všeobecný přehled o materiálech, jejich vzniku a vývoji. |
Všeobecný přehled o materiálech, jejich vzniku a vývoji. |
Výsledky učení |
---|
Student získá přehled o užívaných materiálech v designu, schopnost orientace v použitých materiálech a metodách při tvorbě i aplikaci jednotlivých návrhů. Je schopen samostatné analýzy produktu z hlediska jeho materiálové skladby. |
Student získá přehled o užívaných materiálech v designu, schopnost orientace v použitých materiálech a metodách při tvorbě i aplikaci jednotlivých návrhů. Je schopen samostatné analýzy produktu z hlediska jeho materiálové skladby. |
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. |
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. |
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu. |
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu. |
Popsat metody použité při zpracování úkolu. |
Popsat metody použité při zpracování úkolu. |
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace. |
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace. |
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením. |
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením. |
Odborné dovednosti |
---|
Identifikovat problém. |
Identifikovat problém. |
Analyzovat stávající stav řešené problematiky. |
Analyzovat stávající stav řešené problematiky. |
Navrhnout alternativy / možností řešení. |
Navrhnout alternativy / možností řešení. |
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení. |
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení. |
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt. |
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Demonstrace |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Analýza edukačního materiálu |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
Pluhař, J. a kol. Nauka o materiálech. Praha : SNTL, 1989.
-
Raab, Miroslav. Materiály a člověk : (netradiční úvod do současné materiálové vědy). 1. vyd. Praha : Encyklopedický dům, 1999. ISBN 8086044130.
-
Štěpek, J., Zelinger, J., Kuta, A. Technologie, zpracování a vlastnosti plastů. Praha 1989.
|