Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Pochopení principů práce s informacemi - Osvojení schopnosti analýzy a z ní vyplývající dobře navržené struktury, organizace obsahu sdělení - Vizualizace informací z hlediska jejich hierarchie, agregace, funkce, dynamiky, distribuce apod. s ohledem na potřeby uživatele, prostředí a použitou technologii - Kombinace reálných úkolů (kde je kladen důraz na realizovatelnost řešení), úkolů akademických (kde nemusí být realizovatelnost řešení zcela podmínkou) a experimentálních či vizionářských zadání (důraz je kladen na myšlenku a její prezentaci, ne realizovatelnost) - Vyučující vede studenty k samostatnému, kritickému způsobu myšlení, upozorňuje na chyby a nabízí principy vedoucí k možným řešení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální práce studentů
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Tvůrčí způsobilost studenta pro zvládnutí zadaného praktického projektu. |
Tvůrčí způsobilost studenta pro zvládnutí zadaného praktického projektu. |
Odborné dovednosti |
---|
Tvůrčí způsobilost studenta pro zvládnutí zadaného praktického projektu. |
Tvůrčí způsobilost studenta pro zvládnutí zadaného praktického projektu. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. |
definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. |
zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu. |
zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu. |
popsat metody použité při zpracování úkolu |
popsat metody použité při zpracování úkolu |
zdůvodnit volbu způsobu vizualizace. |
zdůvodnit volbu způsobu vizualizace. |
vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením |
vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením |
Odborné dovednosti |
---|
identifikovat problém |
identifikovat problém |
analyzovat stávající stav řešené problematiky. |
analyzovat stávající stav řešené problematiky. |
navrhnout alternativy / možností řešení |
navrhnout alternativy / možností řešení |
vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení |
vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení |
realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt |
realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Je zadávána individuálně podle charakteru úkolu..
|