|
Vyučující
|
-
Kovařík Vladimír, doc. M.A.
|
|
Obsah předmětu
|
- Reálné ukoly, zde je kladen důraz především na možnost realizovatelnost navrhovaného řešení, v kombinaci s úkoly akademickými, zde nemusí být realizovatelnost řešení hlavní podmínkou a experimentálními úkoly, u kterých je důraz kladen především na originální ideu navrhovaného řešení, její prezentaci. - Studenti jsou vedeni k samostatnému, kritickému způsobu myšlení. - Jsou podněcováni k hledání novátorských řešení ve variantách.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 100 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 150 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 73 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Samostatnost, kritické myšlení. Schopnost využivat dostupné technologie a materiály v oblasti zrychlení realizace projektů. Schopnost organizačního zajištění kooperací. Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. Schopnost prezentace výsledků vlastní práce, a to jak formou elektronické prezentace, tak i osobní prezentací před posluchači ať už z řad studentů či pedagogů, nebo před zadavateli reaálných úkolů. |
| Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Samostatnost, kritické myšlení. Schopnost využivat dostupné technologie a materiály v oblasti zrychlení realizace projektů. Schopnost organizačního zajištění kooperací. Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. Schopnost prezentace výsledků vlastní práce, a to jak formou elektronické prezentace, tak i osobní prezentací před posluchači ať už z řad studentů či pedagogů, nebo před zadavateli reaálných úkolů. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student umí rozpoznat své silné stránky a rozvíjí je. Rozšiřuje své designérské dovednosti. Prohlubuje schopnost prezentace vlastního řešení. Výsleky své práce je schopen sebekriticky zhodnotit a na základě téro sebekritiky si stanovit další cíle. |
| Student umí rozpoznat své silné stránky a rozvíjí je. Rozšiřuje své designérské dovednosti. Prohlubuje schopnost prezentace vlastního řešení. Výsleky své práce je schopen sebekriticky zhodnotit a na základě téro sebekritiky si stanovit další cíle. |
| - definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. - zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu - popsat metody použité při zpracování úkolu. - zdůvodnit volbu způsobu vizualizace - vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením. |
| - definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. - zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu - popsat metody použité při zpracování úkolu. - zdůvodnit volbu způsobu vizualizace - vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením. |
| - define the key concepts forming the theoretical basis for the development of the assignment - Justify the choice of technologies and materials used for the task - describe the methods used in the development of the assignment - justify the choice of visualisation method - list the ethical issues involved in the solution |
| - define the key concepts forming the theoretical basis for the development of the assignment - Justify the choice of technologies and materials used for the task - describe the methods used in the development of the assignment - justify the choice of visualisation method - list the ethical issues involved in the solution |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt |
| - identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
Design pro 21. století. Praha : Kolín nad Rýnem : Slovart ; Taschen, 2004. ISBN 8072096192.
-
Experimental formats & packaging : creative solutions for inspiring graphic design. Mies : RotoVision, 2007. ISBN 978-2-940361-89-2.
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 8086863034.
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava, 2006. ISBN 80-968658-5-4.
-
Kozak, Gisela Ruth. Package design now!. Köln : Taschen, 2008. ISBN 978-3-8228-4031-3.
-
Luke Herriott. The designer´s Packaging bible. www.rotovision.com, 2007. ISBN 978-2-940361-72-4.
-
Marcello Minale. The Leader of the Pack. 1993. ISBN 1 870458 50 8.
-
Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
-
Penny Sparkeová. Století Designu Průkopníci designu 20 století Slováry. 2000.
-
Stacey King Gordon. Packaging Makeovers. Gloucester, 2001. ISBN 1-59253-110-5.
|