Předmět: Produktový design

» Seznam fakult » FMK » KADE
Název předmětu Produktový design
Kód předmětu KADE/2PRD
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kovařík Vladimír, doc. M.A.
Obsah předmětu
- Výuka předmětu probíhá blokově v zimním semestru. Studenti na základě vlastního výzkumu uměleckých projevů vztahujících se k enviromentálnímu prostředí vytvářejí vlastní projekt.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
  • Semestrální práce - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Samostatnost, kritické myšlení. Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. Schopnost prezentace výsledků vlastní práce, a to jak formou elektronické prezentace, tak i osobní prezentací před posluchači ať už z řad studentů či pedagogů, nebo před zadavateli reaálných úkolů.
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Samostatnost, kritické myšlení. Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. Schopnost prezentace výsledků vlastní práce, a to jak formou elektronické prezentace, tak i osobní prezentací před posluchači ať už z řad studentů či pedagogů, nebo před zadavateli reaálných úkolů.
Výsledky učení
Student umí rozpoznat své silné stránky a rozvíjí je. Rozšiřuje své dovednosti. Prohlubuje schopnost prezentace vlastního řešení. Výsleky své práce je schopen sebekriticky zhodnotit a na základě téro sebekritiky si stanovit další cíle.
Student umí rozpoznat své silné stránky a rozvíjí je. Rozšiřuje své dovednosti. Prohlubuje schopnost prezentace vlastního řešení. Výsleky své práce je schopen sebekriticky zhodnotit a na základě téro sebekritiky si stanovit další cíle.
- definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu - popsat metody použité při zpracování úkolu - zdůvodnit volbu způsobu vizualizace - vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením
- definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu - popsat metody použité při zpracování úkolu - zdůvodnit volbu způsobu vizualizace - vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením
Odborné dovednosti
- identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt
- identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Experimental formats & packaging : creative solutions for inspiring graphic design. Mies : RotoVision, 2007. ISBN 978-2-940361-89-2.
  • Andy Goldsworthy . Rivers And Tides .
  • Donald A. Norman. Design pro každý den. Praha, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
  • Goldsworthy Andy . Enclosure: Andy Goldsworthy .
  • Holl Steven. Paralaxa. 2003. ISBN 80-86517-68-3.
  • Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha : VŠUP, 2005. ISBN 80-86863-03-4.
  • KOLESÁR, Zdeno et al. Design ve službách trvale udržitelného rozvoje. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2017.
  • Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava, 2006. ISBN 80-968658-5-4.
  • Kozak, Gisela Ruth. Package design now!. Köln : Taschen, 2008. ISBN 978-3-8228-4031-3.
  • Lailach Michael, Grosenick Uta. Land Art. 2007.
  • Luke Herriott. The designer´s Packaging bible. www.rotovision.com, 2007. ISBN 978-2-940361-72-4.
  • Marcello Minale. The Leader of the Pack. 1993. ISBN 1 870458 50 8.
  • Norman, Donald A. Design pro 21. století. Praha : Kolín nad Rýnem : Slovart ; Taschen, 2004. ISBN 8072096192.
  • Penny Sparkeová. Století Designu Průkopníci designu 20 století Slováry. 2000.
  • Stacey King Gordon. Packaging Makeovers. Gloucester, 2001. ISBN 1-59253-110-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr