|
Vyučující
|
-
Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. zadání výzkumu a výstupu 2. konzultace 3. prezentace - oblast nakupování / inzerce 4. prezentace - oblast studium / e-learning 5. prezentace - oblast umění a kultura 6. prezentace - oblast cestování 7. prezentace - oblast zábava 8. prezentace - oblast sociální sítě 9. prezentace - oblast byznys 10. prezentace - oblast média, zpravodajství 11. prezentace - oblast společnost a politika 12. prezentace - oblast on-line nástroje, portály / vyhledávače 13. závěr - shrnutí, zhodnocení Důraz je kladen na schopnost sběru informací v dané problematice, analýzu a vytváření si vlastních závěrů. Zaměřuje pozornost na vymezení zvolené oblasti výzkumu, analýzu (obsah / funkce / forma / technologie / strategie), vývoj (minulost > současnost > trendy), vzorové realizace (ČR / svět), vzájemné porovnání.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Minimálně středně pokročilá uživatelská znalost internetu. Všeobecný kulturně-společenský přehled. |
| Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Minimálně středně pokročilá uživatelská znalost internetu. Všeobecný kulturně-společenský přehled. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student se orientuje v možnostech technologie tvorby www stránek a elektronických aplikací, zná i širší souvislosti. Má má znalosti o současných trendech v oblasti www stránek a elektronického publikování. Tyto poznatky je schopen aplikovat v praxi při navrhování vlastních řešení. |
| Student se orientuje v možnostech technologie tvorby www stránek a elektronických aplikací, zná i širší souvislosti. Má má znalosti o současných trendech v oblasti www stránek a elektronického publikování. Tyto poznatky je schopen aplikovat v praxi při navrhování vlastních řešení. |
| orientuje se v aktuálních trendech v oblasti e-komerce a online zábavy |
| orientuje se v aktuálních trendech v oblasti e-komerce a online zábavy |
| orientuje se v aktuálních trendech v oblasti e-learningu |
| orientuje se v aktuálních trendech v oblasti e-learningu |
| orientuje se v aktuálních trendech v oblasti online nástrojů |
| orientuje se v aktuálních trendech v oblasti online nástrojů |
| orientuje se v aktuálních trendech v oblasti online médií |
| orientuje se v aktuálních trendech v oblasti online médií |
| orientuje se v aktuálních trendech v oblasti oline prezentace firem, kultury a umění, apod. |
| orientuje se v aktuálních trendech v oblasti oline prezentace firem, kultury a umění, apod. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dovede vysvětlit důležité pojmy a principy digitálního designu |
| dovede vysvětlit důležité pojmy a principy digitálního designu |
| dovede najít odpovídající zdroje a zkoumat danou problematiku |
| dovede najít odpovídající zdroje a zkoumat danou problematiku |
| dovede v dané problematice identifikovat příležitosti i slabá místa či rizika |
| dovede v dané problematice identifikovat příležitosti i slabá místa či rizika |
| aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor |
| aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor |
| dokáže rozpoznat krátkodobý trend od dlouhodobé tendence |
| dokáže rozpoznat krátkodobý trend od dlouhodobé tendence |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Pozorování |
| Pozorování |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Zpracování prezentace |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
COTTON, Bob a Richard OLIVER. Understanding hypermedia 2.000: multimedia origins, Internet futures. London: Phaidon. 2010.
-
FORD, Rob, WIEDEMANN, Julius. Web design: the evolution of the digital world 1990 - today. Köln: Taschen. 2019.
-
GARRETT, Jesse James. The Elements of User Experience: User-Centered Design for the Web and Beyond. ISBN 0321683684.
-
MONTEIRO, Mike. Design Is a Job. ISBN 19375570.
-
ZELDMAN, Jeffrey a Ethan MARCOTTE. Designing with Web standards. Berkeley, CA: New Riders, 2010. ISBN 9780321616951.
|