|
Vyučující
|
-
Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. uživatelé / UX design psychology 2. tvorba zadání 3. koncepce webu / struktura 4. layout 5. UI a navigace 6. typografie v digitálním médiu 7. pozadí 8. multimédia 9. speciální stránky a prvky 10. finalizace projektu + testování 11. hodnota designu a digitální designer 12. potenciál digitálního designu 13. závěr / shrnutí
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Středně pokročilá uživatelská znalost internetu. Všeobecný kulturně-společenský přehled. |
| Středně pokročilá uživatelská znalost internetu. Všeobecný kulturně-společenský přehled. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student se orientuje v základní terminologii a technologii oboru a zná i širší souvislosti. Má má znalosti o problematice tvorby a provozování www stránek a aplikací. Tyto poznatky je schopen aplikovat v praxi při navrhování vlastních řešení. |
| Student se orientuje v základní terminologii a technologii oboru a zná i širší souvislosti. Má má znalosti o problematice tvorby a provozování www stránek a aplikací. Tyto poznatky je schopen aplikovat v praxi při navrhování vlastních řešení. |
| orientuje se v problematice navrhování informační architektury a interakčního designu |
| orientuje se v problematice navrhování informační architektury a interakčního designu |
| uživatelé / UX design psychology |
| uživatelé / UX design psychology |
| tvorba zadání, koncepce webu / struktura |
| tvorba zadání, koncepce webu / struktura |
| orientuje se v problematice navrhování uživatelského rozhraní |
| orientuje se v problematice navrhování uživatelského rozhraní |
| orientuje se v problematice UXdesign psychologie a navrhování uživatelské zkušenosti |
| orientuje se v problematice UXdesign psychologie a navrhování uživatelské zkušenosti |
| navrhování layoutu |
| navrhování layoutu |
| zná pravidla a možnosti tvorby digitálních layoutů a obsahů |
| zná pravidla a možnosti tvorby digitálních layoutů a obsahů |
| problematika UI a navigace |
| problematika UI a navigace |
| typografie v digitálním médiu |
| ví, jaké jsou možnosti digitálních médií a co obnáší role digitálního designera |
| ví, jaké jsou možnosti digitálních médií a co obnáší role digitálního designera |
| typografie v digitálním médiu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikování znalostí o uživatelích / UX design psychology |
| aplikování znalostí o uživatelích / UX design psychology |
| dovede vysvětlit důležité pojmy a principy digitálního designu |
| dovede vysvětlit důležité pojmy a principy digitálního designu |
| dovede najít odpovídající zdroje a zkoumat danou problematiku |
| aplikování znalostí o tvorbě zadání, koncepce webu / struktury |
| aplikování znalostí o tvorbě zadání, koncepce webu / struktury |
| dovede najít odpovídající zdroje a zkoumat danou problematiku |
| dovede v dané problematice identifikovat příležitosti i slabá místa či rizika |
| dovede v dané problematice identifikovat příležitosti i slabá místa či rizika |
| aplikování znalostí o navrhování layoutu |
| aplikování znalostí o navrhování layoutu |
| aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor |
| aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor |
| aplikování znalostí o problematice UI a navigace |
| aplikování znalostí o problematice UI a navigace |
| dokáže rozpoznat krátkodobý trend od dlouhodobé tendence |
| dokáže rozpoznat krátkodobý trend od dlouhodobé tendence |
| aplikování znalostí o typografii v digitálním médiu |
| aplikování znalostí o typografii v digitálním médiu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
EYAL, Nir. Hooked. How to Build Habit-Forming Products. ISBN 0241184835.
-
FORD, Rob a WIEDEMANN, Julius. Web Design. The Evolution of the Digital World 1990?Today. ISBN 978383657267.
-
HARTSON, Rex. The UX Book: Process and Guidelines for Ensuring a Quality User Experience. ISBN 0123852412.
-
Jakob Nielsen. web.design.
-
KAHNEMAN, Daniel. Myšlení: rychlé a pomalé. V Brně: Jan Melvil, 2012. ISBN 978-80-87270-42-4.
-
Powell, T.A. Web design.
-
Reiss, Eric. Usable Usability: Simple Steps for Making Stuff Better. ISBN 1118185471.
-
Thaler, Richard H. Nudge (Šťouch) : jak postrčit lidi k lepšímu rozhodování o zdraví, majetku a štěstí. Vyd. 1. Zlín : Kniha Zlín, 2010. ISBN 978-80-87162-66-8.
-
Žitník, L. Inspirativní webdesign.
|