|
Vyučující
|
-
Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Ústní zkouška, oborové otázky a otázky z dějin oboru jsou každoročně zveřejněny na webových stránkách ateliéru 3 měsíce před zahájením státních zkoušek
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Naplnění předepsaného počtu kreditů za povinné předměty a naplnění předepsaného celkového počtu kreditů v magisterském stupni studia. |
| Naplnění předepsaného počtu kreditů za povinné předměty a naplnění předepsaného celkového počtu kreditů v magisterském stupni studia. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student je schopen samostatně pracovat s pojmy a s problémy, týkající se jeho oboru. Student kriticky pracuje s literaturou a je schopen vlastního názoru na daný problém. |
| Student je schopen samostatně pracovat s pojmy a s problémy, týkající se jeho oboru. Student kriticky pracuje s literaturou a je schopen vlastního názoru na daný problém. |
| rozumí povaze digitálního média a problematice navrhování IA, IxD, UI/UX a vizuálního designu |
| rozumí povaze digitálního média a problematice navrhování IA, IxD, UI/UX a vizuálního designu |
| zná historický vývoj internetu, www a uživatelských rozhraní |
| zná historický vývoj internetu, www a uživatelských rozhraní |
| rozumí odborné terminologii a technickým aspektům digitálního designu |
| rozumí odborné terminologii a technickým aspektům digitálního designu |
| zná design proces (postupy, přístupy, nástroje) návrhu digitálního produktu |
| zná design proces (postupy, přístupy, nástroje) návrhu digitálního produktu |
| orientuje se v možnostech a aktuálních trendech digitálního designu |
| orientuje se v možnostech a aktuálních trendech digitálního designu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dovede vysvětlit důležité pojmy a principy digitálního designu |
| dovede vysvětlit důležité pojmy a principy digitálního designu |
| dovede najít odpovídající zdroje a zkoumat danou problematiku |
| dovede najít odpovídající zdroje a zkoumat danou problematiku |
| dovede v dané problematice identifikovat příležitosti i slabá místa či rizika |
| dovede v dané problematice identifikovat příležitosti i slabá místa či rizika |
| aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor |
| aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor |
| dokáže rozpoznat krátkodobý trend od dlouhodobé tendence |
| dokáže rozpoznat krátkodobý trend od dlouhodobé tendence |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
HARTSON, Rex. The UX Book: Process and Guidelines for Ensuring a Quality User Experience. ISBN 0123852412.
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava, 2006. ISBN 80-968658-5-4.
-
MONTEIRO, Mike. Design Is a Job. ISBN 19375570.
-
Reiss, Eric. Usable Usability: Simple Steps for Making Stuff Better. ISBN 1118185471.
|