Předmět: Teorie a technologie oboru

» Seznam fakult » FMK » KADD
Název předmětu Teorie a technologie oboru
Kód předmětu KADD/SZZ2T
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Ústní zkouška, oborové otázky a otázky z dějin oboru jsou každoročně zveřejněny na webových stránkách ateliéru 3 měsíce před zahájením státních zkoušek

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Příprava na zkoušku - 50 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Naplnění předepsaného počtu kreditů za povinné předměty a naplnění předepsaného celkového počtu kreditů v magisterském stupni studia.
Naplnění předepsaného počtu kreditů za povinné předměty a naplnění předepsaného celkového počtu kreditů v magisterském stupni studia.
Výsledky učení
Student je schopen samostatně pracovat s pojmy a s problémy, týkající se jeho oboru. Student kriticky pracuje s literaturou a je schopen vlastního názoru na daný problém.
Student je schopen samostatně pracovat s pojmy a s problémy, týkající se jeho oboru. Student kriticky pracuje s literaturou a je schopen vlastního názoru na daný problém.
rozumí povaze digitálního média a problematice navrhování IA, IxD, UI/UX a vizuálního designu
rozumí povaze digitálního média a problematice navrhování IA, IxD, UI/UX a vizuálního designu
zná historický vývoj internetu, www a uživatelských rozhraní
zná historický vývoj internetu, www a uživatelských rozhraní
rozumí odborné terminologii a technickým aspektům digitálního designu
rozumí odborné terminologii a technickým aspektům digitálního designu
zná design proces (postupy, přístupy, nástroje) návrhu digitálního produktu
zná design proces (postupy, přístupy, nástroje) návrhu digitálního produktu
orientuje se v možnostech a aktuálních trendech digitálního designu
orientuje se v možnostech a aktuálních trendech digitálního designu
Odborné dovednosti
dovede vysvětlit důležité pojmy a principy digitálního designu
dovede vysvětlit důležité pojmy a principy digitálního designu
dovede najít odpovídající zdroje a zkoumat danou problematiku
dovede najít odpovídající zdroje a zkoumat danou problematiku
dovede v dané problematice identifikovat příležitosti i slabá místa či rizika
dovede v dané problematice identifikovat příležitosti i slabá místa či rizika
aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor
aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor
dokáže rozpoznat krátkodobý trend od dlouhodobé tendence
dokáže rozpoznat krátkodobý trend od dlouhodobé tendence
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • HARTSON, Rex. The UX Book: Process and Guidelines for Ensuring a Quality User Experience. ISBN 0123852412.
  • Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava, 2006. ISBN 80-968658-5-4.
  • MONTEIRO, Mike. Design Is a Job. ISBN 19375570.
  • Reiss, Eric. Usable Usability: Simple Steps for Making Stuff Better. ISBN 1118185471.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr