|
Vyučující
|
-
Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Ústní zkouška, oborové otázky a otázky z dějin oboru jsou každoročně zveřejněny na webových stránkách ateliéru 3 měsíce před zahájením státních zkoušek
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Naplnění předepsaného počtu kreditů za povinné předměty a naplnění předepsaného celkového počtu kreditů v bakalářském stupni studia. |
| Naplnění předepsaného počtu kreditů za povinné předměty a naplnění předepsaného celkového počtu kreditů v bakalářském stupni studia. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student je schopen samostatně pracovat s pojmy a s problémy, týkající se jeho oboru. Student kriticky pracuje s literaturou a je schopen vlastního názoru na daný problém. |
| Student je schopen samostatně pracovat s pojmy a s problémy, týkající se jeho oboru. Student kriticky pracuje s literaturou a je schopen vlastního názoru na daný problém. |
| rozumí povaze digitálního média a problematice navrhování IA, IxD, UI/UX a vizuálního designu |
| rozumí povaze digitálního média a problematice navrhování IA, IxD, UI/UX a vizuálního designu |
| zná historický vývoj internetu, www a uživatelských rozhraní |
| zná historický vývoj internetu, www a uživatelských rozhraní |
| rozumí odborné terminologii a technickým aspektům digitálního designu |
| rozumí odborné terminologii a technickým aspektům digitálního designu |
| zná design proces (postupy, přístupy, nástroje) návrhu digitálního produktu |
| zná design proces (postupy, přístupy, nástroje) návrhu digitálního produktu |
| orientuje se v možnostech a aktuálních trendech digitálního designu |
| orientuje se v možnostech a aktuálních trendech digitálního designu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dovede vysvětlit důležité pojmy a principy digitálního designu |
| dovede vysvětlit důležité pojmy a principy digitálního designu |
| dovede najít odpovídající zdroje a zkoumat danou problematiku |
| dovede najít odpovídající zdroje a zkoumat danou problematiku |
| dovede v dané problematice identifikovat příležitosti i slabá místa či rizika |
| dovede v dané problematice identifikovat příležitosti i slabá místa či rizika |
| aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor |
| aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor |
| dokáže rozpoznat krátkodobý trend od dlouhodobé tendence |
| dokáže rozpoznat krátkodobý trend od dlouhodobé tendence |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
BRAND, Willemien. Visual Thinking. ISBN 9063694539.
-
Donald A. Norman. Design pro každý den. Praha, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
-
Jenn Visocky O?Grady, Ken Visocky O?Grady. The Information Design Handbook. 2008. ISBN 978-2-940361-91-5.
-
Zdeno Kolesár. Kapitoly s dejín grafického designu. Slovenské centrum dizajnu Bratislava 2006, 2006. ISBN 80-968658-5-4.
|